BRUSTNA HJÄRTAN

2010-08-29 / 17:32:21 / DAILY

DET HÄR ÄR brustna hjärtans höst. Nej det får vi väl hoppas att det inte blir. Imorgon flyttar jag till Värmland. Imorgon börjar jag skolan. Vad i helvete är det jag inte har fattat än alltså? Jag har verkligen inte fattat det alls. Usch, nu kom illamåendet. Blä. Jag har inte packat klart än. Inte alls faktiskt. Inte ens tvättat klart. Åh gud. Jag har ny dator också förresten. Det känns gott. Nu måste jag verkligen göra mig redo. Hur man nu gör det. Fyfan.


INGEN HAR LUST

2010-08-28 / 15:15:20 / DAILY
Vi var naiva glada barn tills vuxenlivet hann ifatt, nu är vi barnen av idag och dessa barn har ingen lust.

RÖVHÅL

2010-08-27 / 12:01:07 / DAILY
Rövhål. Rövhål. Rövhål. Rövhål. Rövhål. Rövhål. Rövhål. Rövhål.

LALALA

2010-08-26 / 19:57:22 / DAILY
HEJ OCH HÅ, detta var inte igår inte. Och inte idag heller. Tänkte bara säga att detta är en såkallad blä-dag. Eller möjligtvis en röv-dag. Välj själv!

MILLION PIECES

2010-08-21 / 21:56:24 / DAILY
VÄLDANS VILKEN ROCKIG lördag jag har haft. Herrejesus. Jag fick till och med tvinga mig själv upp imorse vilket är ytterst ovanligt då jag gärna vaknar übertidigt när jag får sova hur länge som helst. Dagen fortsatte som vanligt med världens jävla (ursäkta) nästäppa som jag haft i en månad nu. Därför bar det av till Apoteket där jag spenderade 100 riksdaler på en nässpray som tydligen ska vara bra. Det kändes förjävla bra ja. Sen har jag även hälsat på min lilla farmor och resten av tiden den här dagen har jag spenderat med att VÄNTA på Lucas Ederby. Extremt roligt måste jag medge. Jag väntar fortfarande kan jag också påpeka.

Förresten, ni få som läser denna blogg och undrar vad den har för syfte så ska jag svara så snällt på det. Den har egentligen inget syfte, förutom att den startades i samband med en webbdesign-kurs. Sen har jag bara fortsatt att skriva för att jag tycker det är... trevligt? Typ. För att det är skönt att skriva av sig ibland och för att det är kul att gå tillbaka några månader och se vad man har haft för sig om dagarna egentligen. Den har alltså inget syfte att bli nästa Kenza eller Elin Kling. Nä. Bilder är inget jag sysslar med (uppenbarligen) ändå. Det blir aldrig av liksom. Nope. All you'll be eating are my words. Are? Is? Herre. Jag har glömt bort engelska tror jag. Förresten, gud i skruven vad bra Million Pieces är med Tove Styrke. Åh puss på den låten alltså.

Bit för bit igen.

MINIMALEN

2010-08-18 / 14:43:08 / DAILY


AV NÅGON ANLEDNING hamnar jag aldrig på vimmelbilder. Nästan. Är jag för ful eller gömmer jag mig bara jävligt bra? Eh! Nu ska jag åka och städa hos min farmor. LATAAAAH

ÅT SAMMA HÅLL

2010-08-17 / 18:39:17 / DAILY


Vi liksom väntar på en vårdag i november.

UNDER MÅNEN

2010-08-17 / 18:19:56 / DAILY
JAG ÄR NOG en levande död, typ. Jösses. Jag gör inte ett jota på dagarna alltså. Craaaaaazy. Idag har jag kollat tv, städat lite, degat vid datorn lite, hämtat en O.C-box hos Linda och lämnat tillbaks en sak på Lindex. Och nu är klockan 18? Ojoj... Snart kommer mina päron hem efter att ha varit borta cirkus 3,5 veckor. Gött att någon kommer och lagar mat åt en ändå. Om en vecka och några dagar flyttar jag förresten. Det har inte riktigt slagit mig än tror jag. Men när jag tänker efter är jag ganska (läs: väääldigt) nervös. Eller orolig. Mest inför hur jävla litet det kommer vara för en person som mig som måste ha en himla massa plats. Och för att det kommer vara jobbigt att pendla till Karlstaden. Äh, jag ska inte ta ut något i förskott nu. Får se hur livet flyter på liksom. Jag antar att jag ändå kommer ha så in i bomben mycket att läsa/plugga jämt så lite pendling ska väl inte döda mig. Det finns ju folk som bor här och pendlar till Göteborg. De lever.

Förresten, på söndag ska jag till Malmö. Wiho. Lasse, Lasse, Lasse... Då ses vi igen. Och Bellut och Anton ska med också. Det kommer bli fint det. Förresten, Under månen är en jävligt bra låt. Jävligt bra.

WHITE LIPS KISSED

2010-08-16 / 12:25:50 / DAILY

Our love is a fickle love
Keeps itself locked in a suitcase
To be ready to go always


GUITAR

2010-08-14 / 19:08:02 / DAILY
LUCAS EDERBY, JAG vill ha tillbaka min gitarrstämmare tack. TACK!

MED ENA FOTEN UTANFÖR

2010-08-14 / 17:10:48 / DAILY
JAG ÄR INTE död. Tror jag. Igår var jag nog det. Mådde inte sådär överdrivet bra, eh. På kvällen bröt min lilla stackars farmor foten. Ambulansmännen var i alla fall trevliga. Idag har jag varit på Uddevalla sjukhus och på Torp och köpt en höstjacka. Samtidigt som den var väldigt fin så gjorde det lite ont liksom. Höstjacka? Anyway. Idag ska jag och Linda göra stan igen tror jag. Även fast jag hade världens bakfylla igår (den var ganska högt upp på min topp 10-lista, typ på andra plats) är jag lite sugen på party idag. Tydligen ska ju halva staden till Villa Stranna. Har aldrig gillat det stället riktigt, men ja. Vi småglin kommer nog inte in på Lipz ändå så det får väl bli så. Klockan nio ska jag hämta ungen på hennes jobb. Det blir en fin kväll. Solen skiner ju förfan. Nu ska jag handla mat (gud så vuxet), sen måste jag städa. Och duscha. Och fixa mig. Ha en fin kväll.

Mig får du inte tillbaks.

TÖNT

2010-08-12 / 11:21:04 / DAILY

När du grät på festerna, var jag aldrig bjuden in
Du föll isär inför gästerna
Jag bygger upp dig bit för bit, igen
Bit för bit, igen


SHE SPIDER

2010-08-12 / 11:13:35 / DAILY
NÅGON SOM HAR förslag på ett tidsfördriv som varar i sisådär 11 timmar? Så mycket tid har jag nämligen att slå ihjäl idag. Ensam. Jag har några aningar om hur det kommer sluta. Spela sims, läsa "Dyngkåt och hur helig som helst", läsa "När jag hör din röst" (tror jag att den heter?), titta på tv, titta på O.C. Tro det eller ej, det är ungefär så mina dagar ser ut när det är dåligt väder och alla andra jobbar. Förresten så kom jag på en sak som är rätt skoj. Att prova kläder. Alltså, sina egna gamla kläder. Kanske hittar man något man glömt bort. Städa behöver jag faktiskt inte göra, för första gången detta århundradet. Varenda litet klädesplagg jag äger ligger fint invikt i min garderob. Eller upphängt. Det är faktiskt sant. Och det har jag hållt, hör och häpna, i 6 dagar! Det är faktiskt en stor bedrift för att vara mig. Varje gång jag har bytt kläder har jag alltså lyckats lägga in de andra i garderoben igen, utan att slänga dem där jag står. Jag måste erkänna min stolthet.

Förresten, hur ska jag klara att packa inför Sunne? Hur ska jag kunna välja bort vissa kläder och låta dom ligga kvar hemma? Det kommer sluta med att det är precis de kläderna jag vill ha på mig. Jösses. Jag vet inte ens hur det ser ut i lägenheten jag ska flytta till. Jag vet bara att det är en etta. En liten etta. Och jag som har spritt ut mig själv och allt jag äger i en medelstor tvåa under mina senaste typ 5 år i livet. Det har nog inte varit så sunt för mig ändå. Jag har liksom haft 2 rum, 1 kök, en hall och en egen toalett för mig själv. Nu ska jag dela en etta med någon annan. Hjälp. Tack och lov att det bara är för 2 månader. Förresten, jag har härmed blivit beviljad lån från CSN. Jag känner på mig att jag kommer bli en av alla dem som hamnar i det där Lyxfällan på trean. Jag kommer bli sån. Ta lån och handla på kredit. Usch. Nu ska jag titta på Svampbob Fyrkant och sen ska jag spela Sims. Det är tillåtet att skratta. Hej

MAIL

2010-08-11 / 11:34:40 / DAILY
WIHO, TREVLIG ÖVERRASKNING med posten idag. Skattepengar! Dom ska jag hålla i tills Köpenhamn och Malmö. Ska fasen inte lösa in checken innan det. Nepp. Godmorgon!

VALS FÖR SATAN

2010-08-09 / 18:09:59 / DAILY

KANSKE VÄRLDENS BÄSTA låt. Kanske. Den är i alla fall med på min topp-10 lista. Och det är inte alla låtar som får vara med där vill jag lova. Nej, nej. Detta har varit en degardag som verkar fortsätta i samma riktning. Tänkte nog fortsätta att fördriva tiden med att läsa. Eller se på Scrubs. Äh, vi får se helt enkelt.

Om jag hade lite hjärta att dela med mig


Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0