lipstick.

2011-05-31 / 18:05:24 / DAILY
Vet inte vad som hänt men jag har blivit helt galen i läppstift. Jag är väl inte direkt någon som är förtjust i färger på ögonskuggor direkt, gillar brunt och lite sotning men inte mer än så. Men färg på läpparna älskar jag! Just dessa har jag kollat in på Make Up Store (.se). Dock är ju bilderna från hemsidan så förmodligen inte helt rättvisa. Färgen 'dare' tycker jag har sett sjukt snygg ut på massa bilder runt om men när jag tittar på färgen i affären blir jag lite rädd. Den är verkligen inte korall-orange utan verkligen brandgul. Hade det varit som på bilden här ovan hade jag förmodligen redan ägt det, men jag tycker färgen ser så bedrövlig ut in real life. De jag är mest sugen på just nu är nog 'blush' och 'summer' men man vet ju aldrig hur de ser ut i affären. Sist jag var där så ville jag verkligen köpa ett, men jag hittade så sjukt många och kunde inte ens säga vad som skiljde dem åt och visste att jag bara skulle få beslutsångest deluxe om jag stod där längre, haha. Förmodligen borde man väl be om hjälp, men jag är inte jätte haj på att få någons herpesmunsår på mina läppar. Nog för att jag varit hypokondriker och haft jordens värsta bacillskräck, jag är verkligen inte sån nu, men herpes är något jag äcklar mig på. Sen om jag blir förkyld så stör det mig inte så himla mycket. Däremot att vakna upp med feta blåsor på min mun... Fyfan. Nu ska jag packa alla mina saker jag äger i bilen (buhuhuhu) och sen ska jag ha en chillkväll. pusshej!

hjärter dam vänder blad.

2011-05-31 / 11:19:48 / DAILY
Igår, när det blåste storm, ja då passade det att vara fint väder. Idag när det nästan inte blåser någonting så är det molnigt istället. Jättekul va. Men det kanske spricker upp. Jag är förresten sjukt rastlös men det finns ändå tusen saker jag kan (läs: borde) göra. Tänkte ju kanske göra mattetentan imorgon men det skiter jag nog i nu, bättre jag städar ur här och packar i allt jag ska ha med hem i bilen. Imorgon eller torsdag blir det hemfärd. För sista gången. Är så himla taskig nu, men det ska vara någon slags avslutningsfest med klassen imorgon och det vore ju roligt på sitt sätt att gå. Men helt ärligt, jag kommer aldrig mer träffa någon i den klassen. Kanske Måna någon gång, men det känns mest som något man bara säger. Att man ska hälsa på och så. Resten finns det inte en chans att jag kommer träffa. Inte så att det vore tråkigt att gå heller, bara ganska... värdelöst. Anledningen att jag åkte upp hit denna veckan var väl dels för att eventuellt göra matte E-tentan, ta med mig kläder och andra nödvändigheter hem eftersom jag förmodligen inte kommer komma hit mer än kanske en gång till (känns lite sorgligt faktiskt) och också för att gå på den där avslutningsfesten. Nu verkar det bara blir att packa hem alla grejer. Men det var ju också det viktigaste på sitt sätt. Har inte gjort speciellt mycket vettigt de här två dagarna men jag hade ändå inte gjort något vettigare i Trollhättan känner jag.

Jag pluggade faktiskt lite matte igår, men känner verkligen inte att jag kommer klara tentan för det. Och det känns ganska så groteskt onödigt att lägga antingen 120 spänn på tåg eller bil för att åka till en tenta som man ändå kommer faila. Får snacka med Lulle (haha) sen och se vilken dag han vill fara hem. Så Linda, om du är en av de som läser min stora kändisblogg så ses vi imorgon! Haha. Förresten, på fredag ska jag jobba. Intressant vetande va? Tänkte väl det.

Har. Så. Tråkigt.

2011-05-26 / 17:49:57 / DAILY
Seriöst. Hatar mig själv så jävla mycket ibland. MEEEEEEEEEN (comviq/eller-vad-det-nu-är reklamen) jag ska kämpa på det jag kan nu. Sen ska jag göra mitt bästa imorgon, och om det går åt skogen så ska jag inte lipa över det utan plugga som fan och sätta tentan den 14:e. (En extra ursäkt att åka upp och pussa på Lucas också). Ehe. Men det vore ju skönare att bara klara tentan och åka hit någon annan gång istället. Kan någon lära mig om spektrofotometri? Fan vad jag har uppdaterat er idag. Synd att allt har varit ointressant. Önskar att denna tentan inte fanns och att jag fick ligga och krama min Lucas just nu bara. Men nej, tentaplugg och ingen Lucas. Jättekul ja!

Orange County.

2011-05-26 / 16:08:53 / DAILY
Bara för att alla på O.C för tillfället ska skiljas åt så blir jag också nojig. Okej att jag och Lucas kommer bo i samma stad hela sommaren och kanske under de fyra första månaderna på höstterminen också, men sen då? Tänk om jag bor i Göteborg och han i Sunne? Blä. Det är i för sig lika dyrt att åka mellan Göteborg och Sunne som Trollhättan och Sunne men tänk att sitta ensam varje tråkig vardagskväll. Fyfan! Vet att vissa alltid har det såhär och klarar det men vi har alltid sett varandra typ varje dag. Nu låter jag som en toffel eller något och helvete vad onödigt att börja noja om detta redan nu när vi ändå kanske kommer ses ofta i alla fall tills julen. Nu får jag skärpa mig!

Denna sommaren vill jag:
* Tjäna pengar (dvs jobba, kanske inte lika taggad på det men).
* Dricka öl på PEACE AND LOVE.
* Dricka öl på Strandgatan och alla andra ställen.
* Bli lite brun (ska fan inte bränna mig).
* Ta spontana roadtrips till kusten med alla jag gillar.
* Träna på Friskis.
* Äta jordgubbar för fan!

Och förmodligen en himla massa andra saker. Nu tror jag att jag ska gå och köpa lite tejp, och sen ska jag försöka plugga lite till. Då vet ni ju? Gött.

En idiot.

2011-05-26 / 14:32:24 / DAILY
Nej. Jag pluggade inte i 2 timmar förut, men kanske i 20 minuter. Har däremot diskat, tvättat mitt hål i örat som jag upptäckte var jävligt blodigt och äckligt (får säkert ta ur skiten och göra om det) och suttit och bara nördat framför datorn.

En sak jag inte riktigt förstår är hur jag kan sitta vid datorn och bara ha jävligt tråkigt. När man tittat alla sidor man brukar titta så är det ganska värdelöst... Varför pluggar jag inte istället? Det är ju inte ens tråkigare än att bara stirra in i en fyrkantig burk. Jävla, dumma mig. Men ska väl försöka ta tag i skiten igen. 5 minuter är väl bättre än inget antar jag. Ha det gatt haj!

Ledig.

2011-05-26 / 10:58:03 / DAILY
Japp, så är det. Ledig idag igen, för fjärde gången denna veckan. Har jag fått något gjort än? Nja. Jag har rensat ur min garderob, vilket jag ungefär gör varje vecka. Denna gången försvann 4 plagg. Vet inte riktigt varför jag börjat hata alla mina kläder men så kan det ju vara. Dagens planer ser ut som följer:

Måste plugga en jävla massa kemi. Måste.
Sola.
Skicka iväg lite H&M saker som inte var bra.
Plugga. Måste för helvete! Hur svårt kan det vara? Och var fan får alla andra sin motivation från?

Nu ska jag göra såhär. Från klockan elva ska jag plugga i 2 timmar. Effektivt plugg. Kanske göra en gammal tenta. Sen ska jag ta en paus och sola lite, kanske äta lunch och försöka ta tag i disken... Vi städade som idioter här i lördags och då var det kliniskt rent överallt. Nu ser det exakt lika illa ut igen. Varför lär man sig inte? Önskar att jag kunde ta tag i städning/disk när man såg att det vara lite stökigt bara. Men nej. Och herregud. Imorgon flyttar jag hem. Imorgon!? Kommer kännas sjukt. Och sorgligt. Inte se min älskling varje dag. Katastrof liksom. Nej men det ska nog gå bra. Det är ju sommar förfan! Förresten. Jag har några mål i sommar, inte så många men jag ska fan göra det. Jag ska:

1. Börja spela gitarr igen. Ett tag spelade jag riktigt mycket men sen jag flyttade hit har det inte blivit något av. Inte okej.
2. Träna. Måste fan röra på fläsket lite efter 1 år av lathet.
3. Hitta på saker hela tiden. Kanske låter konstigt. Men nej, jag ska fan ta vara på tiden bättre. Som denna veckan jag varit ledig. Jag kunde pluggat några timmar varje dag och varit bombsäker på att klara tentan. Istället har jag latat mig bara. Jag vill liksom inte sitta hemma varje kväll och ruttna bort framför tvn. Jag vill umgås, hitta på saker. Vad som helst. Tänker inte låta en hel sommar gå till spillo bara.

Inte så stora mål men det är ju ganska gött ändå. Oj, nu rullar klockan på ser jag. 2 timmars effektivt plugg nu då. Tror ni jag pallar det? Inte jag, tyvärr.

Bon bon.

2011-05-25 / 23:10:10 / DAILY
Man borde nog verkligen börja tänk efter före alltså. Himla lätt att säga, svårare att göra förmodligen. Men jag tänkte på det förut. Tänk vad många saker man kunde struntat i att göra om man tänkte på konsekvenserna innan? Så många saker man inte skulle sagt. Men det är väl det som är grejen. Ibland slänger man ur sig ord just utan att tänka efter och då blir det ganska ofta fel. Man kan ju inte direkt stå och fundera i 20 minuter innan man responderar. Och vissa saker tänker man ju över så fruktansvärt mycket att det blir fel i slutändan ändå. Helt ärligt så finns det nog inte så mycket man kan göra ibland, saker blir som de blir. Inte för att jag tror på någon högre kraft i det sammanhanget, som om allt vore förutbestämt. Det vet jag ju att det inte är. Man kan ju alltid ändra sig i sista stund. Fast det kanske är meningen att man ska ändra sig då? Haha. Hur orkar jag filosofera? Det gör jag inte. Det jag ville få fram, om det nu var något över huvud taget, så var det att jag ska börja tänka efter lite mer. Innan jag säger något, till exempel, så ska jag tänka på konsekvenserna och fundera över om det är värt det. För oftast vet man ju faktiskt hur reaktionen blir. Eller?

Fan vad filosofiskt. Men människor är jävligt simpla egentligen. Vissa vill tro att de är komplicerade och svåra. Nej. Jag blir nästan rädd när jag tänker på det. Visst, vi är inte exakt likadana allihop och vi gillar olika saker. Men vi är ändå så jävla likadana. Konstigt. Men, nu ska jag inte filosofera mer. Det brukar ofta sluta i att jag funderar över universums ände och vad som fanns innan inget fanns och sånt. Bara ganska jobbigt. Godkväll på er!

Knegargubbarna.

2011-05-25 / 19:25:17 / DAILY
Om det är något som retar gallfeber på mig så är det när mitt internet segar. Det har ungefär tagit sjuttioelva komma nio minuter att komma in på blogg.se och skriva ett inlägg om detta. Varför har jag då gjort det kanske ni undrar? Ja, det undrar jag med. Helt fruktansvärt onödigt då ingen ens bryr sig. Det positiva jag ska försöka få fram ur detta är att då kanske jag möjligtvis kan ta ur min tumme ur raviolin (röven, och nej den är inte där på riktigt) och plugga lite kemi imorgon. Det hade varit en fördel om man säger så.

På fredag blir det hemgång, fasen vad längesen det var senast känns det som. På fredag ska jag och Linda (kanske någon mer?) ta en sväng till Uddevalla och parta. Var änna längesen jag festade till det nu. Okej, inte förra helgen men förrförra. Herregud. På lördag blir det också något lite festligare hoppas jag. Håkan Hellström ska spela för mig på SVT 1 (kl. 20.00, glöm för fasen inte att titta). Susanne, är du med mig?

Nu ska jag i alla fall laga lite mat hade jag tänkt. Fan, vad trevligt. Men först ska jag duscha. Kyssen på det!

Vela

2011-05-24 / 21:01:45 / DAILY
Blev lite glad när jag insåg att 6 laxar rullar in på kontot imorgon. Trodde det skulle vara 0. Men sen insåg jag att det kommer bli ganska kärvt ändå. En månadshyra, en bredbandsräkning, en telefonräkning på 700, en liten H&M-beställning... Förresten, på tal om det. Beställde ett par shorts som skulle vara ''boyfriend fit'' dvs lite lösa. Ville ha de lite tightare så jag tog storlek 36. Men nej, ganska så pösiga ändå. Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska skicka tillbaks dem och byta till 34 (låter inte riktigt som min storlek) eller om jag ska ha dom lite lösa. Helskotta vilka problem alltså. Men imorgon ska jag in till Karlstaden och då ska jag nog sticka in på H&M och prova lite så får jag se. Det värsta är att jag lägger ner sjukt mycket tid på att bry mig om detta och jag tror inte ens att någon annan märker någon skillnad? Intressant för er att veta. Men nu vet ni. Om ni har en åsikt så kan ni lämna den i kommentarsfältet här nedan. Väldigt frekvent skrivande där för övrigt. Puss

Godmorgon peeps.

2011-05-23 / 08:38:16 / DAILY
herregud min skapare, hur tänker vissa ibland? jisses....

i alla fall. idag är jag glad. vädret är ganska dåligt, därför tänkte jag smeta lite brun-utan-sol i ansiktet. sån är jag. vissa är ganska pinsamma tycker jag som skäms över att de kletar in sig i bus. jag skäms inte. den jag har nu är faktiskt riktigt bra. den blir inte jättebrun och hittils har jag inte fått några pinsamma fläckar. men jag tar bara i ansiktet. händerna är ju livsfarliga.

aja, intressant att läsa om förmodligen. denna helgen har varit minst sagt konstig men nu är det bra. jättebra till och med. jag ska inte dra upp det här och nu men jag kan bara säga att jag gillar världens bästa kille som heter lucas ederby och han är FIIIIIINAST.

nu ska jag invänta att coop ska öppna. jag ska kolla om det finns saltrulle, haha, och köpa juice till frukost. sen ska jag fan STUDERA som en liten gris hela dagen och sen tror jag att ett litet hm-paket finns att hämta klockan fem och det är ju alltid roligt! haha herre vilket onödigt inlägg. men nu ska jag kleta in mig i BUS. förfaaan! HEJDÅ

Måsten hit och dit.

2011-05-20 / 06:08:36 / DAILY
att göra något för att man 'måste'. inget för mig. för vissa är det allt. jag 'måste' plugga, jag 'måste' göra si, göra så... jag säger inte att det är något negativt. i vissa fall är det väldigt bra. som i 'jag måste plugga' till exempel. vissa gör det för att dom måste. jag måste inte, eller så har jag bara väldigt svårt att göra något jag inte har lust med. jag har pluggat löjligt lite till tentan som börjar om två timmar. vissa har suttit varje dag i flera veckors tid och bara malt tal efter tal. jag har städat, tvättat och gjort allt annat jag egentligen inte måste. igår pluggade jag åtminstone en liten stund. det var första gången jag pluggade på en kurs vi haft ett par månader. det är inte bra, jag vet, det är skit. jag har bara så svårt att tvinga mig själv att göra något jag inte har lust med. men vi får väl se hur det går. om jag har tur och det kommer den typen av tal jag känner att jag kan så kan det nog gå vägen. men så kan det gå åt helvete också. snälla håll era tummar för mig.

förresten, ibland kan det vara sjukt värt att snooza. det är typ det bästa som finns. men fan rent utsagt vad skönt det är när man har gott om tid på sig på morgonen. jag stressar alltid. utom idag. idag har jag tagit det sjukt lugnt och ändå hunnit duscha. nu ska jag ta på mig byxor och sen vandra iväg. ikväll ska jag ta det sjukt lugnt och imorgon städa hela dagen. nu vet ni det! hejsvejs

Irritera mig.

2011-05-19 / 11:30:21 / DAILY


när man är ledig hamnar man ganska lätt framför serier som typ 7th heaven. och jag måste bara få ur mig hur mycket jag stör mig på bruden här över. vet inte varför. stör mig på hela serien i allmänhet, ändå sitter jag och tittar. inte så snällt men hon är så jävla ful på något sätt och hennes sätt att prata. fyfan. tror att hon är en ängel eller något. nu måste jag verkligen plugga som en liten idiot. imorgon är det tenta, det kommer nog gå åt skogen men. förresten så har jag tvättat hela morgonen. duktig tös den där lina! men seriöst, vilken jävla brud på 7th heaven nu då. hahaha vilken sjuk serie. jävla surpuppa. bara för att han inte vill bo med henne måste han på stört gå och köpa en vigselring och sätta upp ett datum för att bevisa att han älskar henne. hahaha! LÄMNA HENNE! oj, nu hade han visst redan köpt en ring. herregud. visst, oc och one tree hill kan också vara lite dramatiskt men denna serien alltså. fyfan vad sjuk jag måste stänga av. FYSIK NU LINA DIN LILLA IDIOT. hejdå

late

2011-05-17 / 07:45:29 / DAILY
kan väl inte påstå att jag är den skarpaste kniven i lådan direkt. skulle gå upp 5.20 var det tänkt. vaknade och tänkte bara dra mig i 5 min. sen vaknar jag och ser att klockan på väggen är tio i sex. det betyder BRÅTTOM. skyndar mig som fan och springer till tåget. kommer hit typ 3 min innan tåget ska gå och det är tomt. vafan? är alltid massa folk här. sen kollar jag på klockan. inser att jag är en timme sen. hahahaha. så jävla dum. men nu är det ändå bara en kvart typ tills nästa tåg går så ingen ide att vandra hemåt igen. det som suger RÖV bara är att jag missar halva fysikföreläsningen. repetition inför tenta på fredag. dumma jävel asså. varför händer sånt här?

peace

2011-05-15 / 19:40:49 / DAILY

peace and love - utsålt. känns ju jätteroligt! puss


blåöga

2011-05-15 / 18:15:16 / DAILY
tänker förresten sluta vara en liten mes i vissa sammanhang.
fan för att slösa tid på människor som inte är värda det
herregud
och härmed tvingar jag nu alla att lyssna på 'blåöga'
lars winnerbäck är artisten.
så jävla bra låt så man vill slå den!!!!!
men det går ju inte.

blå ögon vill att allt blir bra.

Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0