1000 gånger

2011-01-30 / 19:17:17 / DAILY



hon tror. i alla fall, min nya klocka. diggar den. den är inte lika orange som den ser ut att vara på bilden (mer röd) och mitt hår är inte riktigt lika rött tråkigt nog. men vad tusan. jag har ändå en utväxt som heter duga som jag måste göra något åt. jag är fortfarande i trollhättan. herre. imorgon börjar jag tidigt och det suger lite men vad sjutton. jag är ledig på fredag nästa vecka och det tackar jag för. nu ska jag fortsätta vänta på den segaste människan i världshistorien och kanske spegla mig lite i mina svartglittriga byxor som är vida. dom är jävligt coola ändå. och inte fan bryr jag mig och kommer aldrig göra att det finns dom som tycker att min klädstil är konstig. jag kunde inte bry mig mindre rättare sagt. smaken är som baken och tur är väl det. förresten lyssnar jag på fairytale of new york med plura och håkan och bryr mig inte det minsta om att det är en jullåt. fast man kanske skulle 'spara' den till nästa jul. nej, nu är det bara svammel från mig, ska sluta. nu kom klåparen också, det blir dagens musiktips från mig. goodbaj


nut

2011-01-29 / 15:01:28 / DAILY

diggar såna som tror att dom är bäst på allting. och såna som pratar om hur fult andra klär sig när dom själva går klädda i ed hardy och rosa linnen. typ. diggar sånt. vet inte om det är speciellt ofta man blir glad för att någon snackat skit om en men detta var nog ett undantag. nu kan jag bara bekräfta att människan är lite dum i huvudet och ingen jag någonsin behöver låtsas vara trevlig mot igen. bugar och bockar! ni förstår nog inte alls vad jag pratar om men ändå. det tar vi en annan gång, nu ska jag hälsa på min farmor. hej!


ikea

2011-01-27 / 14:26:36 / DAILY
nu mår jag bra i magen. kom hem tidigt idag, precis suttit och käkat lite riskakor (och lite överblivet godis från igår...) och nu tittar jag på en repris på skavlan. just nu är det stieg larssons bror, om jag inte förstår helt fel, och det är sjukt intressant. jag tror (om jag inte minns fel) att stieg larssons fru var med veckan innan och hon och brodern verkar ha helt olika historier. jag är inte speciellt insatt, snarare inte alls, men nu blev jag plötsligt väldigt intresserad. ja, ja. när lucas kommer hem ska vi skruva ihop allt vi köpte på ikea igår, så jävla kul!

död

2011-01-26 / 06:13:41 / DAILY
förresten så har min konstiga knöl på handen kommit tillbaka för typ femhundrasjuttioelfte gången. börjar störa mig på den. vårdcentralen nästa? och förresten höll jag på att dö av en hostattack igår natt. jag fick ingen luft. varje gång jag andades in eller svalde så hostade jag = ingen luft. fruktansvärt äckligt faktiskt. det slutade efter 10 minuter. men jag överlevde. nu måste jag gå, HEJDÅ.

ikea

2011-01-26 / 06:11:13 / DAILY
nu vill jag absolut inte att det här ska låta 'fel'. men när blev alla rödhåriga egentligen? hajar inte. när jag färgade håret rött från början tyckte jag att det var ganska unikt eller vad man ska säga men nu tycker jag varenda jävel är rödtott? och med att jag inte vill att det ska låta 'fel' menar jag att jag inte vill påstå att någon har härmat mig. (okej, någon har faktiskt gjort det). jag undrar bara när det skedde. jag drömde häromnatten att 3 stycken i min klass hade färgat exakt samma färg som jag. jag blev arg. irriterad. ville inte ha rött hår längre. lite konstiga tankar såhär en onsdagmorgon kanske. nu ska jag gå till bussen. ja, såhär tidigt går jag. om det suger? ja, lite faktiskt. MEN sen ska vi till ikea och det diggar jag. dock har jag bara fått 2000 av mitt studielån än och ska få 10000 om en vecka, hur tänkte dom där? får ju liksom pengar igen den 25e. aja, jag tackar inte nej till typ 4000 mer än vanligt!

money

2011-01-25 / 19:45:11 / DAILY
jag har fått en himla tråkig klädstil tycker jag. vet inte vad som hände. om det var kylan eller jag som blev feg. jag vet inte. just nu tittar jag på halv åtta hos mig som jag älskar. hittade förresten dessa skor förut på fashiontoast.com, galet snygga tycker jag. och så köpte jag koftan nedan (bild från http://nyheter24.se/modette/karinbylund), kan inte riktigt bestämma mig för om jag älskar den eller tycker den är ganska konstig. eller ja, konstig är den ju, men jag vet liksom inte om den är fin. ni får gärna tycka till. hej




list

2011-01-23 / 17:24:15 / DAILY
HEJ, VAD SÄGS om en liten dagens? ja, ingen outfit då förstås. utan dagens (kvällens?) to-do. öh?

1. gå till coop och köpa grönsaker och dipp.
2. se på one tree hill och äta grönsaker och dipp.
3. duscha, packa väska och sånt roligt
4. se på solsidan.
5. se på minuten.
6. om lucas har kommit hem - kanske se en film. annars blir det gossip girl.
7. sööööööööööööööva och pussa på en go go go going!

jag gillar listor. hoppas ni också gör det. ha en himla fin söndagskväll gott folk

FOR SUSANNE

2011-01-18 / 21:52:42 / DAILY


HELT MONGO INLÄGG och sjukt stora bilder men jag orkar inte fixa det nu. Tänkte lägga upp en bild åt lille Susanne som inte sett mitt korta hår än. Och vad fan hittade jag förut när jag plattade håret då? En slinga som är ungefär 3 cm än resten av håret, det ser ni på första bilden. Och på den andra med för den delen. Asså vafan, det var över en vecka sen jag klippte mig och jag har inte sett det förrän nu? Nått måste ju vara fel. Måste klaga lite. Fyfan vad kameran är dålig på iPhone, den gamla asså. Dessa är tagna med denna kära telefon. Dessutom fungerar inte vibrationen på skiten så jag får spader snart, hur fan ska man då höra att det ringer? Öeeeh. Det är störigt asså. Förresten så har jag börjat gilla mitt hår ännu mer nu. Färgen asså, och längen. Kanske just för att jag klippte av skiten, vad vet jag. Har bestämt mig för att stay red ett tag framöver. Nu ska jag gå och klippa av den mystiska hårslingan. Fan vad fult. Ha en fin kväll, kössss

MARBLE HOUSE

2011-01-11 / 21:18:52 / DAILY
BLIR LITE SUGEN på att skriva här oftare. Det är ju faktiskt ganska kul ibland. Men just nu är jag bara trött på den. Designen är sjukt tråkig och jag kommer aldrig bli en som tar massa bilder. Har inte ens en bra kamera liksom. Vad ville jag säga? Jo. Marble house med The Knife är sjukt bra. Lyssna!

BARBERSHOP

2011-01-07 / 10:40:16 / DAILY
DET VAR INTE igår. Näru. Tråkig blogg asså. Jodu. Idag ska jag klippa mig. Kort. Alltså inte kort-kort. Men kanske 15 cm. Är lite komiskt att jag har sparat ut håret i ganska exakt 2 år nu för att få långt, och nu när jag väl har det så klipper jag av det igen. Men ja, det är sletet och äckligt så det är allt gött med lite kortare så. Det växer ju ut igen. Nähä? Jodu. Nu ska jag plugga biologi, stenhårt i 3 timmar. Sen blir det banken och sen frisörah. Kan ju säga att jag lägger ut en bild när jag har klippt mig, men hur det blir med det får vi allt se va. Ha det fint, haj

2011

2011-01-01 / 12:37:57 / DAILY

TROR ALDRIG JAG har gjort en sån här lista förut, men vad tusan. Nu kör vi!

Har året varit bra?
2010 har varit ett bra år, mest för att jag slutade på Magnus Åbergsgymnasiet. Och lite andra saker också såklart.

Höll du några utav dina nyårslöften?
Hade inga, så nej?

Tror du 2011 kommer bli lika bra?
Jag måste nog säga att jag hoppas att det blir lite bättre.

Har du förlorat någon kompis detta året?
Nix.

Vad kommer du sakna från 2010? 
Inte någonting tror jag. Vet inte vad som skulle försvinna för att det blir ett nytt år.

Nämn en positiv sak från 2010?

STUDENTEN.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen kläder. Och alkohol.

Finns det någonting du ångrar med 2010?
Har gjort en himla massa dumma saker, men det gör man ju alltid.

Lärde du dig något nytt under 2010?
Absolut.

Bästa köpet?
Herre vad svårt. Ingenting?

Blev du kär i år?
Nepp, men jag fortsatte vara!

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Förmodligen 4 juni.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr.

Vilka länder besökte du?

Nu fick jag lite hjärnsläpp... Tror inte jag besökte något annat land, eller? Eller jo, vi var i Köpenhamn en dag. Så, Danmark.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det är väl klart, annars hade det väl varit ett förbaskat tråkigt år.

Vad var din största framgång 2010?
... att jag tog studenten kanske? Eh. Har väl inte gjort några större framgångar tror jag tyvärr.

Största misstaget?
Otroligt jobbiga frågor. Jag vet faktiskt inte. Just nu är jag ganska nöjd med hur livet är, så jag antar att vissa misstag leder till något gott ibland. Eller? Jag vet inte.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Man ska väl vara ärlig i såna här, så då måste jag säga ledsnare. Inget allvarligt alltså. Men så har det varit.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på tiden lite bättre, typ. Umgåtts mer med vänner, pussat min goa Lucas istället för att bråka med honom, solat mer, badat mer. Kanske önskar jag att jag gjort lite mer galna saker också. Fast det har jag och Linda iförsig varit ganska bra på...

Vad önskar du att du gjort mindre?
Surat, suttit vid datorn. Typ.

Hur tillbringade du julen?
Med min extremt stora släkt på 5 personer. Mysigast så.

Favoritprogram på tv?
Måste säga 'Våra vänners liv' faktiskt. Himla bra serie det där. Annars har jag nog inte sett så mycket på TV.

Bästa boken du läste i år?
Twilight, faktiskt.

Största musikaliska upptäckten?
Sjukt svår fråga. Kanske Robyn. Eller nej, Markus Krunegård. Båda.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
...? Vad gjorde jag egentligen? Jo, just det. Jag hade massa goa folk hemma. Vi drack öl och bara hade det trevligt. Bra dag.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Till en början - BARA leggings. Nu har jag fått fnatt på skjortor, leggings gillar jag fortfarande, och så älskar jag.. vad heter dom? Haremsbyxor, typ. Allmänt bekväma kläder. Jeans har jag fortfarande inte fastnat för. Däremot har jag börjat använda höga skor hejvilt. Och i somras levde jag i jeansshorts. Mina favoritfärger på kläder är helt klart kamel typ och allt som går i beiga toner. Och svart såklart.


Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0