STUPID

2010-11-30 / 17:37:46 / DAILY


IDAG FICK JAG seriöst lust att slå en i min klass. Vet inte om det var för att det var så tidigt på morgonen eller om det var för att det han sa var så patetiskt och dumt. Till poängen kanske. Han berättade för en annan i min klass att han ska på Håkan i april (i Karlstad) och då sa hon typ 'blää' eller något annat töntigt. Vet ni vad puckot säger då? 'Men det är inte för att jag tycker han är bra, det är för att jag gillar att gå på konsert, Håkan är ju dålig'. Ursäkta? Då var jag tvungen att fråga om det var värt 400 spänn för att gå på en konsert med någon man inte gillar? Tydligen. Antingen är han så sjukt obegåvad att han lägger ut 400 på att stå och lyssna på musik han tycker är dålig eller så ljög han om att han inte gillar Håkan. Förmodligen var det så, och det är väl ännu värre. Visst, jag tycker också att det är skitroligt att gå på konsert. Men inte fan hade jag gått på en konsert med Agnes till exempel, även om den var gratis. Sen kan jag kolla på vissa spelningar på festival, någon man kanske inte tycker är jättebra men som man ändå inte tycker är dålig. Eller om någon är lite rolig eller så. Men ärligt. Fan vilken dum människa (tror förhoppningsvis inte att han läser min blogg, haha). Sen hatar jag när folk har massa konstiga fördomar om Håkan. En annan i min klass sa att hon inte skulle palla att gå på Håkan för att det bara skulle vara massa 14-åringar där. Hallå? Hon har ju knappast varit på en konsert med Håkan i så fall. Det är verkligen inte bara 14-åringar. Det är verkligen folk i alla åldrar, precis som på Lasses konserter. Och att man ens orkar bry sig om vilka andra som är på konserten? Är inte poängen att lyssna på den som står på scenen och inte bry sig om de omkring? Aja, nu ska jag nog sluta skriva om det här men jag blir så jävla arg bara. Sen har jag inget emot om folk inte gillar Håkan eller Lasse typ, det är verkligen upp till var och en. Men när folk har massa fördomar om artister jag gillar, som verkligen inte stämmer, då blir jag arg. Som att Kent bara sjunger om att skära sig i handlederna eller att alla Håkans fans är 14 år. Sånt säger man fan inte om man inte vet något om det. Ja, jag blir väldigt entusiastisk när det handlar om musik. Speciellt om de som jag gillar allra mest. Lyssna på videon där uppe förresten. Fantastisk.

PARADISE

2010-11-29 / 19:57:00 / DAILY
URSÄKTA MEN FY sjutton vad jag stör mig på Paradise Hotel. Kunde tycka det var lite kul förra året (okej, jag tittade på det i lördags av ren uttråkning) men jag hatar det ändå. Fyfan vilka puckade människor som går på allt. Tv6 spelar på deras dumhet, typ. Programmet handlar ju inte om någonting egentligen. Inga tävlingar (som typ Robinson i alla fall har) och inget annat heller. Bara ett spel med puckade människor. Helt sjukt. Man vill ju bara skjuta alla som är med för att dom är så dumma. Och för allt dom gör i tv. Fattar dom 0? Vilken normal arbetsgivare vill anställa folk som har sex i tv? Ursäkta. Så jävla vidrigt så jag spyr. Och alla är med alla också. Uääk. Ska aldrig mer kolla på det i ren protest. Däremot ska jag kolla på 'Ung och bortskämd' sen. Dom är ju också så dumma att man vill slå dom på käften men ändå. Det är i alla fall kul. Jag har blivit en pensionär i sinnet tror jag. Jag gillar SVT mest av alla kanaler, jag såg på reprisen av 'På spåret' i lördags, jag kollar på 'Vem vet mest' och 'Halv åtta hos mig' varje dag och jag ser knappt några program på 3an och 5an längre. Jösses. Hej jag är 60 år. Fan, vad kallt det är förresten. Och fan vad denna dagen suger. Hejs

MISS YOU

2010-11-28 / 20:34:32 / DAILY

                         

MIN FINA RÄDDARE i nöden ibland. Fy vad jag längtar hem nu. Mer än någonsin. Är så trött på detta så jag tror jag dör snart. Saknar mina päron, min Linda, min Emma, min Johanna och min Bella. Behöver er!


BORING

2010-11-28 / 16:01:20 / DAILY
HAR VÄL INTE så mycket mer att säga idag än att söndagar suger. Eller, de kan ju vara mysiga ibland. Egentligen borde det väl varit mysigt idag eftersom det är första advent och så. Men nej. Jag har pluggat fysik blandat med tittat på repriser hela dagen lång. Nu känner jag mig lite ofräsch också så jag ska nog ta mig en dusch. Nej, fy bövelen vad tråkigt jag har. Helt galet. Egentligen skulle jag kunna plugga lite till men eftersom vi knappt har några lampor här och Lucas har den enda 'starka' lampan så går det inte. Ganska galet. På onsdag ska jag åka hem till Trollhättan. Det ska bli riktigt mysigt och gosigt. Har längtat dit lite. Nä, nu ska jag väl fortsätta ha tråkigast i Universum och sen får vi se vad som händer. Jävla mörker ute också. Usch. Nu ska jag sluta klaga och fortsätta ha tråkigt som sagt. Hej.

JONNY BOY

2010-11-27 / 14:04:29 / DAILY
OKEJ, HAR BESTÄMT mig nu. För att bli ett riktigt redhead. Om några veckor, till jul typ, så ska jag färga håret rött. På riktigt. När min färg som jag har nu har blivit lite ljusare och så. Kommer nog gilla't. La i något mousse i håret igår som skulle hålla i några tvättar bara, som var ganska megarött och jag trivs fint i det. Sen när jag har färgat det så ska jag väl vänta tills det har gått ur, börja använda silverschampoo och framåt våren färga det blont, dvs göra slingor. Och så ska jag klippa av det igen. Får se när det blir. Antingen till jul eller lite senare. Nu har jag bestämt mig. Det känns fint. Nu ska jag göra klart en gammal fysiktenta sen ska jag se på reprisen av 'Vem kan slå Filip och Fredrik'. Igår såg vi Cornelis förresten. Jag gillade den. Sen var den inte världens mest spännande film, eller så. Men bra var den i alla fall. Dessutom är vi födda på samma dag, höhö. Coolt va. Nu ska jag sätta på mig linser och se som normala människor! Hej

BIOLOGI

2010-11-25 / 23:02:52 / DAILY

JAG TROR TYP hundra kilo släpptes från mina axlar när jag fick reda på att JAG KLARADE TENTAN! Jag är så sjukt glad alltså. Nu behöver jag aldrig mer tänka på Biologi A. Det känns mycket, mycket bra. Därför har jag varit på ganska fint humör idag! Imorgon har jag skola för första gången på år och dar på en fredag. Det kommer nog vara lite jobbigt. Fast jag ska hem till Johanna också i hennes nya lägenhet i KARLSTAD, AAAASKUL! Men nu ska jag nog krypa ner i bingen. Babaaaaj


5:E FÖRSÖKET

2010-11-23 / 16:20:03 / DAILY
VISSA DAGAR GÅR trögare än andra att plugga. Idag har det gått trögast. Men nu ska jag faktiskt läsa biologi och sen ska jag diska, duscha, kolla tv.. ni vet. En vanlig kväll. Hej

REDHEAD

2010-11-23 / 13:59:48 / DAILY
JAG ÄR NOG den jobbigaste människan på hela jorden. Nu börjar jag fundera på att färga håret rödaktigt igen. 'Bara en gång till', typ så. Kan fan inte bestämma mig. Så jävla jobbig. Får tvinga någon att bestämma åt mig helt enkelt. Tycker det är så himla fint ändå. Vet bara att det blir jobbigt att gå tillbaks till blont sen och det vet jag att jag vill ha till sommaren. Blä. Jobbiga ilandsproblem alltså.

TIDSINSTÄLLT

2010-11-23 / 02:55:00 / DAILY


Tja! Detta är ett såkallat tidsinställt inlägg. Ville mest bara se om det funkar. Och såhär vill jag förresten se ut i sommar. Jag älskar såna färger. Fast jag älskar svart också. BARA SÅ NI VET. Klockan alltså. Sjukt fin. Och shortsen. ÄLSKAR.


LÅG

2010-11-22 / 22:19:34 / DAILY
JAG HAR ALLTID mer eller mindre hatat snö. Snö = slask. Men denna vintern älskar jag det. Jag tycker det är fint, det blir ljusare och man får liksom lite julstämning fast det är en hel månad kvar. På söndag är det första advent. Det är ju helt sjukt egentligen. Det var nyss sommar tycker jag. Konstigt det där. Nej, nu tror jag faktiskt att jag ska tvätta mitt face, borsta mina gaddar och bädda ner mig med ett avsnitt Sjukhuset. Yupp! En lite tidigare kväll idag i alla fall. Hoppas ni haft en fin dag. Peace out

Förresten, lyssna på 'Låg' med världen bästa Lasse. Så himla grym. Godnatt!

BOB HUND

2010-11-22 / 18:13:31 / DAILY
TROTS MINA FEM timmars sömn inatt så är jag på ovanligt bra humör. Och det är ju inte så ofta jag skriver det här, så därför passar jag på att göra det nu. Ni som läser min blogg och inte känner mig (om det nu är några haha) måste tro att jag är en emo som alltid är deppig. Så är det inte, faktiskt. Jag har bara en tendens att skriva av mig när jag är på dåligt depphumör.

Idag gick kemin som varade i 3,5 timmar förvånansvärt bra och biologin var också helt okej. Sen att det satt världens sötaste lilla beppo bredvid mig på bussen fick mig att bli lite glad också. Jag älskar bepposar, så små och oskyldiga liksom. Som hundvalpar ungefär. Fast jag vill inte ha en egen unge, men jag skulle mycket gärna kunna tänka mig att låna en! Så om ni har en på lager så vet ni vem ni kan ringa.. eh. Bara den inte spyr eller gråter för mycket, haha. Nej, nu funderar jag på om jag antingen ska gå och köpa mjölk eller om jag ska göra en gammal fysiktenta. Tro det eller ej, så ska jag nog faktiskt göra tentan. Känner mig riktigt taggad nu när jag har grym musik och är ensam hemma!

Fan, vad jag älskar musik förresten. Det framkommer nog tydligt i varje inlägg jag skriver här, men ändå. I lördags sa några av Lucas classmates att Kent bara ordbajsar. Kunde inte riktigt säga något emot det. Då. Men det beror nog väldigt mycket på hur man ser det. Jag kan lyssna på en Kent-låt första gången och inte fatta någonting. Tycka att det är ordbajs. Men när jag verkligen lyssnat in låten så vet jag precis vad den handlar om. Eller i alla fall för mig. Sen kan säkert en låt betyda olika saker för olika personer och det gillar jag nog lite. Vem ordbajsar inte ibland, egentligen? Tror alla gör det någon gång. Man är nog lite väl optimistisk om man tror att allt alla musiker skriver betyder något speciellt, det tror jag inte det gör. Sen att dom tyckte att "blommor som du växer bara på brinnande fartyg, du är den renaste fisken, född i förgiftat vatten" var något extremt poetiskt gör väl att jag inte håller med dom riktigt, ehe. Det tyckte jag var lite ordbajs. 'Nej, det är en metafor', sa dom. Men liksom, metaforer är inte så svårt i så fall. Om det ska betyda att någon är speciell. Det är väl bara att hitta på vad som helst som är ovanligt i så fall. Aja, ordbajs eller inte. Jag älskar Kent. Nu ska jag faktiskt göra en fysiktenta. Jag skrev musiktenta först, haha. På torsdag får man reda på om man klarade biologitentan eller inte. Om man inte klarade den, får man ett mejl. Gud i skruven. Kommer sitta som ett nervvrak och kolla mailen var och varannan minut. Dör nog om jag ser att jag har fått ett mejl då. FAN FÖR MIG om jag failade den tentan asså. Den var inte svår men det var bara jävligt tråkigt att plugga in. Därför ska jag plugga nu, så jag absolut inte failar i fysiken. Ha en trevlig night!

FORTSÄTT LJUG

2010-11-21 / 15:24:57 / DAILY
JAG HAR FÅTT en ny och livsfarlig hobby. Jag varnar er. (Gå inte in på polyvore.com. Ni kommer ångra er.) Och så har jag bestämt mig för en sak. Jag gillar rött hår jättemycket. Men jag ska nog inte färga det så mer. Jag vet hur svårt det är att få tillbaka det till blont då, och jag tror nog att blont är lite mer min färg ändå. Så jag har bestämt mig för att jag ska färga håret blont igen så snart som min ekonomi tillåter (och efter att min färg har gått ur lite mer), så kanske om någon månad eller 3. Och så ska jag klippa av mig håret. Inte page med uppklippt i nacken alltså, utan bara axellångt. Rakt avklippt. Mitt hår är rätt slitet, så jag har nog hellre lite kortare hår som är fint än långt och slitet. Dessutom vet jag ju att det växer ut igen. Så, nu vet ni. Men jag ångrar fortfarande inte att jag färgade håret. Hade jag inte gjort det hade jag haft en MONSTERutväxt nu. Blonderade håret senast i slutet på maj så ni fattar. Inte okej. Min plan är att jag ska börja med silverschampoo snart, har hört att man ska göra det innan man färgar håret blont om man har lite rött hår. Sen litar jag på min älskade frisör till 100% också så jag vet att hon fixar det så fint så fint åt mig! Här har ni förresten resultatet av min nya hobby:

SNÄLLA TOMTEN OM DU FINNS GE MIG DETTA. Då lovar jag att vara snäll resten av mitt liv.

WRONG

2010-11-20 / 14:05:36 / DAILY
OKEJ, NU SKA jag göra en lite dum sak. Jag ska kritisera Spotify. En sak är de riktigt dåliga med. Ett exempel är Kite. På deras "sida" finns nämligen 3 (eller 4?) olika band som heter Kite. Det framgår inte, men det hörs om man lyssnar på låtarna. Samma är med Kent, där är det nån jävla skiva på franska med nån grupp som heter Kent. Hallå liksom. Så borde det verkligen inte vara. Kääääss. Nu måste jag springa, men lyssna på Ways to dance, Johhny boy och A little more time med Kite. Det är det bandet jag syftar på. Hajjj

KITE

2010-11-20 / 13:57:50 / DAILY
MÅSTE BARA SÄGA detta. Ni måste lyssna på Kite. Sök på Spotify. Jag tror alla deras låtar är bra. Så jävla bra också. De gör min dag idag. A little more time är min favorit idag. Mmmmmmmm...

PENGABRORSAN

2010-11-20 / 13:52:54 / DAILY
VARNING FÖR TÖNTIGT inlägg. Men jag är lite sur nu. Igår skulle min moder jord föra över 100 riksdaler till mitt konto för att jag var tvungen att köpa linsvätska idag (eftersom dumma jävla lenson.com inte har levererat den jag beställde för 5 dagar sen!!!!!!). Och ja, min mamma betalar mina linser för det är faktiskt jävligt dyrt för er som inte vet det. Och nu när jag har köpt linsvätskan för 100 spänn tänkte jag gå in att kolla hur mycket tillgångar jag har på mitt bankkonto. Fick en liten chock (det var att överdriva) när jag såg att kontot i stort sett är tomt. Jaha, inga pengar från mamma alltså. Ringde henne och frågade, då trodde hon att hon kanske skrivit fel datum och nu är hon i Göteborg så nu kan hon inte föra över pengarna. Där kraschade min plan om en lite godare lördagsmiddag än prinskorv och makaroner. Ni hör väl själva hur det låter. Inte så himla kul. Hade jag haft några fler hjärnceller än 3 så hade jag väl förmodligen kollat INNAN jag köpte linsvätskan hur mycket pengar jag hade på mitt konto och i så fall struntat i den dumma linsvätskan. Jag vill inte äta prinskorv. Inte på en lördag. På måndagar går det bra, men fan inte på lördagar. Så nu är min dag förstörd. Nu vet ni. Jävligt töntigt och ointressant inlägg. Nu ska jag lägga i en tvätt till. Jag trodde jag skulle hinna plugga mellan tvättarna men det går minsann inte. Här är det full rulle som gäller. Men vi hörs då lååååååh. Ha det bråååååh

Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0