ETT SOLBLEKT SJUKHUS.

2010-03-31 / 20:21:11 / DAILY
idag har jag gjort 0 vettiga saker. eller kanske 3. jag har gått till skolan, varit i skolan, gått hem. och tvättat. annars har jag inte gjort ett jota. idag har jag dock en anledning. jag mår inte bra. jag är sjuk och det är inte ofta det inträffar i the sundance kid's liv så därför tänkte jag ta vara på tiden som sjuklingen genom att bara vara sjuk och inte göra någonting. jag tror till och med att jag ska unna mig själv att vara hemma från skolan imorgon. måste kurera mig. en sak jag hoppas djupt på är att pipet i mina öron som jag har konstant har att göra med min förkylning. om jag får tinnitus vet jag inte vad jag skulle göra ärligt talat. eller så kanske jag har en vaxpropp. vad som helst utan tinnitus bara. herregud... min värsta mardröm. och ni skulle bara veta vilken "oroare" jag är också. oroar mig för allt och inget, jämt. det har pipit konstant sen kl 23 igår. SNÄLLA GUD. om du finns. rädda mig.

JAG FINNS HÄR FÖR DIG.

2010-03-30 / 21:20:48 / DAILY
vad har jag blivit för bloggare egentligen? jösses. antar att det bara är skönt att skriva av sig ibland, ingen behöver ju läsa ändå. nu har jag i alla fall sprungit i 45 minuter, hur långt vet jag inte. nästan 6 km kanske? nja. var inte i den bästa formen kan jag ju säga. anyways... sen har jag sett på halv åtta hos mig, vilket fick mig att undra över en sak som hände igår. jag gick till tv:n runt 19.45 för att kolla på halv åtta hos mig. vet att jag satte mig i fåtöljen och började kolla men jag har inget minne av vad som hände? man fick ju se alla deltagare idag igen. kände inte igen någon av dem eller några av klippen från igår. jävligt mysko. måste typ ha somnat utan att ha märkt det och vaknat också? just nu kommer jag inte ihåg vad jag gjorde efter att programmet var slut heller haha. nej usch. nu känns det faktiskt jättekonstigt. jag har knappt haft minnesluckor förut. typ EN gång på fyllan och det var för kanske 3 veckor sen, då hade jag öppnat en bag in box utan att veta om det och tagit några kort. visste inte att det kändes såhär dock. blir ju rädd. och igår var jag ju inte full direkt. höhö. nä, nu funderar jag på att lägga mig och kolla oc. var ju minst sagt en konstig natt inatt. får bli så. häpåre

I BETTER KEEP ON WALKING.

2010-03-30 / 17:50:02 / DAILY
fick nyss ett mail med kallelse till högskoleprovet. högskoleprovet. det låter så vuxet. högskolan och högskoleprovet. och jag känner mig lika liten som jag gjorde när jag gick i nian och skulle börja gymnasiet. då trodde jag att allt skulle bli så annorlunda och att jag skulle bli sådär stor. men här sitter jag, lika liten och ovetande som för 3 år sen. kanske är högskolan en lika liten överraskning som gymnasiet var. för gymnasiet (då syftar jag på samhäll) är väldigt likt högstadiet. lärarna sa alltid i nian att det skulle vara sån skillnad på gymnasiet, då skulle man bara träffa varje lärare en gång i veckan och dom skulle vara jättesvåra att få tag på. man skulle hålla hårt i lapparna man fick. inga lärare ger er pennor på gymnasiet om ni inte har egna. eget ansvar. men dom ville nog bara skrämmas eller så var dom trötta på att vi alltid tappade bort våra lappar och våra pennor. för på gymnasiet kan man tappa bort lapp efter lapp, man får nya. man kan låna pennor och böcker och man ser lärarna i korridorerna hela tiden. nu säger lärarna samma sak. på den stora, stygga högskolan måste ni lära er ta eget ansvar. ingen bryr sig om er där. jag vet inte, kanske är det så.

jag är så velig hela tiden. för inte så länge sen trodde jag att jag skulle/ville läsa ett naturvetenskapligt basår på högskolan och bli läkare eller något annat seriöst och viktigt. men det slog mig för ett tag sen när jag filosoferade att det inte är alls vad jag vill. i alla fall inte nu eller nästa år. jag gillar inte matte, inte korridorer och inte hur allt i detta samhället fungerar. här ska man inte plugga det man vill eller göra det man gillar. här ska man plugga något där man har chans att få ett jobb efter. helst ett jobb där man tjänar bra med pengar. sen ska man gifta sig och skaffa barn. gå upp klockan 6 varje morgon och cykla till sitt jobb som man hatar, äta lunch med sina låtsastrevliga arbetskamrater och när man kommer hem ska man turas om att laga mat och diska. umgås med familjen och åka till friskis och svettis. jag vill inte låta fördomsfull, fast att jag vet att jag gör det, men "svenssonlivet" skrämmer skiten ur mig. jag är livrädd för att gifta mig, livrädd för att bli vuxen och att hämta min unge på dagis finns inte i min värld. jag kanske ändrar mig om ett år eller tio. då kanske det enda jag vill är att gifta mig och bo i ett litet radhus i trollhättan. men nu vill jag härifrån, leva livet. jag vill dansa och dricka vin, skämma ut mig på fyllan, plugga till något spännande och roligt som grafisk designer eller modeskapare. jag vill åka på festival och gå på konsert, sova i ett smutsigt tält och gå på coola fester. många tycker nog bara att jag är naiv och feg. kanske är jag det. och kanske ångrar jag mig när jag har lånat 300 000 för att flytta härifrån och plugga till något jag aldrig blev. men det enda jag vet är att jag inte kan gå någon annan väg. jag måste känna något jag inte känt förut. jag måste leva livet.

POJKARS ÖVERMOD.

2010-03-30 / 15:04:15 / DAILY
inatt/imorse vaknade jag och lucas klockan 4.00. ingen kunde somna om. då tittade vi på discovery channel där dom visade hur man tillverkade popcorn tills klockan 6.00. då stängde vi av och givetvis så gick det himla fint att somna hårt som en sten då bara för att det var 40 fjuttiga minuter tills klockan skulle ringa. och bara för att lucas började tidigare än mig så gick jag och la mig igen. som vanligt får jag alltid för mig att jag kan gå upp 9 på tisdagar för jag tror att jag börjar 10.40. men jag börjar som alla andra tisdagar 9.40 (när ska jag lära mig det?) och det kommer jag alltid på när klockan är sisådär kvart i nio. idag med. fick slänga på mig första bästa trasa och vandra till skolan. när jag var halvvägs så tänke jag vända igen för då vände magsäcken sig nästan ut och in, men bara nästan. jag var stark som en elefant och fortsatte med mina bestämda steg till skolan. för er som funderar förresten, så är jag inte gravid eller liknande. jag har kollen.

nej hörrni. idag, idag ska jag få tummen ur och faktiskt gå ut och springa. även om min förkylning dödar mig lite. jag står inte längre ut med att vara en jäkla latmask. jag ska göra världens grymmaste spelningslista och springa tills jag stupar. ungefär. ni som vill kan ju önska mig lycka till. eller nått. nu ska jag fortsätta tvätta. fattar inte hur mycket kläder jag har i min ägo? tvättkorgen svämmar över på en vecka (och nu har det typ gått 3 sen jag tvättade senast...) men ändå finns det aldrig något att ha på sig. nu slog dock tanken mig att alla kläder jag gillar används först och hamnar därefter längst ner i tvättkorgen. kan vara en reason. imorgon kommer studiebidraget och då vet jag en som ska festa loss på myrorna. jag tror jag har lärt mig lite vilka sorts kläder som jag verkligen gillar i längden och inte bara en gång. vet inte hur många gånger jag bara köpt saker för köpandets skull, trott att jag gillat sakerna och sedan använt dom en gång. nu samlar dom bara damm i min alldeles för trånga garderob. skulle vilja ta en stor container och bara slänga alla kläder jag inte gillar så det blir lite rymligare och så att man faktiskt ser vad man har. äh. nog snackat om kläder och discovery channel nu. vem tusan bryr sig om vad jag gjorde 4.00 imorse eller hur många byxor jag har? hejdå.

VI KÄNNER SAMMA SAK.

2010-03-29 / 20:49:48 / DAILY
det finns inga ord för det på det här jävla språket. jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak.

HAKET.

2010-03-29 / 12:09:01 / DAILY



första gången jag hamnar på vimmelbild? tror jag. snyggt.

FÄRGLÖS SOM EN TÅR.

2010-03-29 / 08:57:36 / DAILY
mår illa. jätteilla. funderar på att gå hem efter denna lektionen faktiskt. vill inte spy i skolan helst. och så är det ju måndag och viktiga lektioner. usch.

HÅKAN BRÅKAN.

2010-03-28 / 23:50:50 / DAILY
tänkte bara meddela alla intresserade att jag precis hittade en pin med håkan på i min väska. fick mig att komma på att jag drack en drink igår utöver allt annat jag drack. gårdakvarnar hette den också. det var mjölk i. och man fick en håkan-pin. och lucas den söte köpte den till mig. trevligt. nu är mina tänder nöjda så nu säger jag godnatt till er svenska folket. snart är det sommar!

NEJ DET ÄR BARA DU.

2010-03-28 / 23:41:41 / DAILY
nu är jag trött och klar med min rapport. längtar efter min säng mer än jag längtar efter sommaren (fel, skulle vara vaken hela natten om jag fick sommar imorgon). och så längtar jag efter att kolla oc. och allt detta ska jag göra inom 5 minuter. för idag krävs det bara lite tandpolering. inget smink och inga linser på hela dagen. det är obeskrivligt skönt. tyvärr kommer min bleka fejja aldrig tillåta mig att sluta med smink. folk skulle bli livrädda för liket på bussen. stackars dom så. på sommaren däremot, då ska jag blotta min hud varje himla dag! inga blekisar då inte. nu är det bara tortyr för mina stackars ögon att titta på denna skärmen. dom vill titta på oc eller så vill dom inte titta alls. min nacke ska vi inte tala om, denna soffan är tortyr. hela min själ och jag vill lägga sig så det ska vi göra nu. inga konstigheter. fast vad tusan, klockan är ju bara 20 i elva egentligen. esh, det är mycket för en liten tönt som mig. HEJDÅ godnatt sov så fint och gott och allt det där

jag är ingen man kan räkna med i kris.

SJUKHUS.

2010-03-28 / 17:53:54 / MUSIC
den låten blir bättre och bättre hela tiden. jag är insnöad i kent och speciellt i röd och jag vill aldrig hitta ut känns det som. idag tycker jag att röd är kents bästa album. imorgon kanske jag tycker något annat men det är en annan femma. nu ska jag återgå till min rapport. hej

GENOM EN ISKALL VINTER.

2010-03-28 / 16:30:58 / DAILY
kan även meddela er intresserade att jag ganska nyss gick upp. det var en konstig natt. såg 2,5 oc-avsnitt i morse vid 10 för då kunde jag absolut inte sova för fem öre. sen gick det jävligt fint. nu är jag pigg eller kanske trött. vet inte ens själv. jag tror nog på det där att man blir trött när man sover för länge på möran. jag älskar att gå ut och röja men jag gillar inte mornarna efter. att ligga och dra sig sådär/såhär länge är inte min grej. jag vill vakna runt 10, kanske 11 senast och vara pigg. det är gött. denna dagen är förstörd och tur att det är söndag för guds skull. jag ska skaffa inspiration och motivation och göra klart rapporten nu. men jag kommer skjuta upp det och göra den på håltimman imorgon. kom igen nu lina, kom ige-e-en..

BIT FÖR BIT IGEN.

2010-03-28 / 16:26:12 / DAILY
jag lever, ni behöver inte oroa er. idag har jag haft 2 unika besökare och 10 sidvisningar eller vad det heter. någon som inte har haft speciellt roligt idag med andra ord. 2 besökare är ju alltid något också. har faktiskt haft 10. en gång. den nya kenza blir jag nog. höhö.

igår var det haket, och konstigt nog lever jag idag. drack 1,5 liter vin, en shot och några klunkar öl plus minus noll. eller hundra. och jag har inte ens mått jättedåligt idag. jag är en superhjälte. det var kul i alla fall. skojigt. lucas och jag ägde dansgolvet. taxmannen spelades. annan jävligt bra musik med. på övervåningen var det bara håkan. därav håkan-kväll liksom. eller tvärtom blir det kanske. lucas hittade en 50-årig kompis som hette magnus. han försvann och kom tillbaka. vi träffade några som hette emma, emelie och semme också. jag sa emme hela tiden men det var fel. vi skämde ut oss på centralen. jag, malin, bella och lucas skrek som små fjortisar och rökte. anton rökte pipa. folk tittade snett. jag gav bort 2,50 till en tiggartant. hon var hungrig sa hon. fick en prilla av bella. men då sa hon att hon skulle ha en till, för hon brukade ha två samtidigt. sicka kääääring. nu måste jag göra färdigt min jävla rapport. haj

OM JAG HADE LITE KRAFT.

2010-03-27 / 16:58:52 / DAILY
är totalt slut/halvt död efter uf-mässa i arena vänersborg. blä. vi fick in 700 spänn och det var ju i alla fall något. nu ska jag verkligen försöka tagga mig för utgång i göteborg. det blir nog fint serrrrrni. håkan-kväll på haket, vem gillar inte det? billiga shots där som satan också, 28 spänn för en 4:a liksom. deeeeeeni. det är fint det. nu ska jag duscha för andra gången idag, då piggnar man väl förhoppningsvis te lite! pöss på eeeeeer

EN IDIOT SOM JAG.

2010-03-26 / 13:35:51 / DAILY
kan hennes och maurits aktiebolag dra åt skogen för jag hatar allting därifrån. man tror att man måste köpa allt för det är så billigt och bra och man kan betala någon annan gång när man är rik eller rikare. fa-an för det. ska blockera den sidan från min dator så jag inte kan gå in där någon mer gång. det förstör mitt fina liv. haj

ps. mina händer är likbleka.

LSD, NÅGON?

2010-03-26 / 13:07:02 / DAILY

igår bestämde jag mig för att denna fredag skulle bjuda på lite underhållning och mycket nytta men det blir oftast inte som man tänkt sig och så blev det även denna förhimla fina dag. hittils har jag gjort så mycket som ingenting och undrar när jag ska få tummen ur. problemet ligger nog i att jag har så in i tusan mycket saker att göra att jag inte vet var jag ska börja. jag skulle behöva plugga x 100, städa alla rum, dammsuga alla golv, diska all disk jag lovat, duscha, fixa en sak i skolan la-la-la. det räcker inte ens där men jag tänkte att ni kanske inte måste veta allt jag ska göra idag, till exempel att jag ska gå på toaletten men nu vet ni det också. ni som har tips på hur man tar tag i sitt liv kan ju skriva det i en fin liten kommentar. jag har själv inga tips eller idéer och ber på mina bara knän att någon ska hjälpa mig ur denna lathet. jag tränar inte ens längre och egentligen är det inte av lathet utan att jag får dåligt samvete för att jag egentligen behöver plugga, till exempel. och om jag åker och tränar kan jag verkligen inte plugga. däremot tycker jag det verkar vettigare att sitta i soffan och glo på alla kläder i min horisontella garderob och mina miljoner papper och allt vad som ligger på mitt golv för då kan jag ju i alla fall plugga, om jag känner att jag skulle få någon motivation från en högre makt eller liknande. men här händer inget ändå, jag bara sitter som en förlamad kotte och väntar på att kunskapen ska beträda mitt huvud utan minsta ansträngning från min sida. i framtiden ska jag skriva upp strikta scheman som jag slaviskt ska följa. planera upp varenda minut och strukturera min tid som pappa reng. 13.07 ska jag diska och 13.35 ska jag beträda duschen. 13.54 ska jag borsta håret och 14.00 ska jag plugga i exakt en timme. utan pauser. en början och ett slut och nu ska jag börja. jag har en minut på mig att ta mig till köket. vi hörs vettja, häpåre. 


Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0