LILLA GUBBEN

2010-12-23 / 16:38:22 / DAILY
HAR INGET VETTIGT att skriva här egentligen. Tänker i alla fall inte skriva vilken dag det är idag och imorgon för det vet redan hela jordens befolkning. Däremot kan jag meddela att jag köpte en inpackning på Bellbox förut som gjorde underverk. Med färgen alltså. Mitt bästa köp på läääänge. Och så har jag fixat alla julklappar med. Är ovanligt nöjd faktiskt! Hoppas alla blir goa och glada och att jag med får något fint. Kan meddela er också att min upptagna pojkvän är helt omöjlig att få tag på. Avstängd mobil, det är lite hans grej tror jag. Men vill han inte ha sin julklapp så behöver han ju inte liksom. Idag känner jag absolut inte för att sitta framför datorn. Fy sjutton vad tråkigt. När mina päron kommer så ska jag spendera resten av den här dagen med dom faktiskt. Och så ska jag slå in mina (alltså de jag ska ge bort, ehehehe) julklappar, åh det är mysigt.

19

2010-12-19 / 12:36:25 / DAILY



IDAG FYLLER VÄRLDENS bästa Linda Rydberg år. Fick nyss höra om en galen utekväll i lilla Trollis. Blev lite avundsjuk. Ibland saknar jag allt den staden, hur galet det än låter. Fast det är ju inte så galet ändå. Saknar väl inte själva staden utan mina goingar som finns där. Även om gymnasiet var typ den värsta tiden någonsin så saknar jag den ändå. Att jag och Linda alltid kom försent, våra skolkdagar (hoppas inte mamma läser nu igen ehehe), våra Kalasbodendagar och våra dubbelnougatstunder. Ja, jag saknar nästan till och med Libban. Fast det var nog lite att ta i tror jag. Jag vet inte var jag vill komma riktigt. Mest att jag saknar mina goa vänner. Det känns lite ensamt här uppe ibland, utan dom. Saknar spontanutgångar på Lippan, att få 10 meter långa sms av Sushianne. Saknar att jag och Linda alltid pratade om att plugga men aldrig gjorde det. Saknar Åke, men inte aktiekunskap. Jag vill uppleva studenten igen. Fan, vad kul det var ändå. På flaket var nog den enda gången någonsin som våran klass var en. Folk var liksom glada den dagen. Nej, Trollhättan kommer alltid vara hemma. Nu måste jag plugga lite. Haj


ELECTRIC FEEL

2010-12-17 / 18:52:13 / DAILY


HAHA, FYFAN VAD jag hatar oss. Så extremt snygga verkligen. Man kan ju inte inte bli på bra humör när man kollar på såna här fula gamla skruttbilder! Kommer exakt ihåg när dom togs också. Det var fina tider det.

HARRY

2010-12-17 / 18:48:07 / DAILY
ALLTSÅ VAD ÄR grejen med folk som skriver på engelska på Facebook (som är svenska alltså)? Och dessutom 25 km långa inlägg. Blir extremt trött på vissa. Inte kan jag ta bort folk jag inte vill ha som vänner på Facebook längre heller, det kommer upp att vännen är borttagen men den är fortfarande kvar. Störande. Visst, statusmeddelanden är väl menade att skriva men måste man skriva 150 gånger om dagen verkligen? Dessutom helt fruktansvärt ointressanta saker PÅ ENGELSKA. Ja, jag stör mig på exakt allt idag. Får väl hoppas att resten av världen har en lite mer rockig fredag än jag. Denna helgen kommer förövrigt fortsätta suga lika mycket eftersom jag har mattetenta på måndag. Men det är väl bara att kämpa på. Snart är det 'jullov'. Antar att det inte heter så på Universitetet men. Så är det ju. Blir i alla fall glad av bilden. Vi är lika snygga ungefär. Puss

G

2010-12-16 / 14:24:52 / DAILY
JAG ÄR NOG ingen bloggare faktiskt. Det märker ni nog. Men jag tänkte bara komma med ett glädjande besked. Jag klarade min andra tenta! Så idag får jag vara lite mallig. Frågan är bara hur bra det kommer gå på tentan på måndag... Oops, borde faktiskt verkligen plugga nu. Det ska jag nog göra också... Kanske.

H

2010-12-11 / 22:36:35 / DAILY
JAG ÄR NOG en av väldigt få tjejer som inte gillar varken väskor eller skor speciellt mycket. Eller ja, jag gillar väl visst väskor och skor men jag är extremt kräsen. Jag älskar Converse (har precis blivit totalförälskad i mörkblåa som jag lätt ska ha till våren, fyfan vad fint) och Dr Martens. Men det är ungefär så långt som det går. Högklackade skor har jag extremt svårt för att hitta. Jag kan gå runt i hur många skoaffärer som helst utan att hitta några skor jag ens vill ha. Fast nyss köpte jag ett par himla, himla fina skor. Vill gifta mig med dom typ. Och nu låter det som att jag säger emot mig själv, jag vet. Men jag menar bara att jag inte är en sån som köper flera par skor i månaden. Snarare ett par om året, max. Jag älskar mina Converse och Dr Martens. Dom räcker gott och väl för mig. Fast jag har alltid gillat kilklackar. Klumpskor, ni vet. Tycker det är fasligt fint och nu är det ju uppenbarligen väldigt modernt. Annars har jag aldrig gillat klackar direkt. Och nu vet jag inte var jag vill komma? Jösses..

Väskor då. Jag har världens finaste väska också. En mörkbrun The Bridge i skinn som egentligen är min moders. Den är perfekt. Så himla enkel. Det är så jag vill ha väskor. Inte tusen fack och massa konstigheter. En vanlig hederlig skinnväska är det finaste jag vet. Och nu är det så att jag skulle vilja ha en ny väska. Helst av allt vill jag ha en helt vanlig, fyrkantig (A4-formad typ) väska i skinn. Med handtag och axelrem. I svart, mörkbrun eller cognacsbrun. Hittar jag någon? Nej. Självklart. Inte en enda väska hittar jag som ens är snygg. Hallå? Jag älskar min enda jag har men den är för liten för böcker och sånt. Hur kan jag inte hitta en väska? Har tittat i varenda affär, både i Karlstad och på Internet. Men icke. Antingen hittar jag någon som är halvfin och kostar 10.000 eller så hittar jag ingen alls. Kan någon bara hjälpa mig? Hitta en helt vanlig väska, portfölj typ, i skinn och vilken jävla färg som helst.

Vet ni förresten vad jag har börjat älska? Kombinationen av ljusbeige, svart, guld och rött läppstift. Helt underbart. Kolla här bara. Såhär vill jag se ut varje dag.

                        

LOST

2010-12-10 / 22:53:49 / DAILY
JAG HAR EN ny idol. Henrik Fexeus. Har alltid gillat honom lite men inte riktigt förstått hans storhet. Jag är alltid väldigt imponerad av folk som har talang för vissa saker. Han är en sån. Som jag blir fascinerad av. Han är en sån som är grymt jävla bra på det han gör. Han har till och med fått mig att släppa min läkardröm lite och fått mig att vilja gå mer åt det psykologiska hållet. Alltså, jag kanske inte vill sitta och lyssna på människor som är deprimerade. Tror jag. Men jag vill läsa psykologi. Kanske. Vi får se. Grym människa i alla fall. Och nu vann Jay  Idol. Det är inte min grej, Idol. Nej usch. Nu blir det nog lite One tree hill och sängen tidigt ikväll! Kämpig dag faktiskt. Först fick jag vänta på tåget i 2,5 timme i Karlstad med stängda affärer, och för det andra så har jag tappat mitt körkort. GRATTIS. Tenta har jag gjort också. Det kändes bra, men man vet aldrig vet ni. Godnatt

BLÅA ÖGON

2010-12-09 / 16:43:53 / DAILY
IDAG HAR JAG skrivit en hel hög med inlägg. Som jag inte har publicerat. Jag vet inte. Jag har väl ångrat mig eller så. Jag är liksom full av tankar och sånt där som vill ut, men när dom väl har formats till bokstäver och ord så vill jag ändå hålla dom för mig själv. Ibland glömmer jag att vem som helst kan läsa här och att jag inte ens vet vilka som gör det. Det är lite skrämmande. Även om ni är få som läser och jag inte ens har berättat för särskilt många att denna lilla betydelselösa bloggen finns så kan ändå vem som helst i hela världen se och läsa. Jag tycker internet är fantastiskt för det mesta. Jag vet inte hur jag skulle klara mig annars. Det låter hemskt, men så är det. Jag hade aldrig hittat ens en bråkdel av all den underbara musik jag har gjort om Internet inte funnits. Och så hade jag fått betala för all den musik jag väl hittat. Visst, ibland tror jag att det var bättre förr. Med musik och så. Men jag gillar detta. Jag gillar Spotify. Att det finns oändligt mycket musik som jag kan lyssna på. Gratis. Facebook är väl också bra, egentligen. Ibland blir jag skeptisk. Om man får ut något av det alltså. Mer än att snoka i andras liv. Alla är väl nyfikna antar jag. Nej, jag har en förmåga att börja svamla. Mina tankar går liksom snabbare än mina fingrar gör på tangenterna. Då blir det nog mest rörigt. Jag ska duscha nu, sen ska jag dricka te. Inte för att jag tycker det är så gott utan för att det är mysigt. Ni kan tycka att jag är knäpp. Det är jag nog. 

P.S jag fattar inte riktigt hur bra 'Du är snart där' 'är. Så fort jag tvekar eller är lite deppig så lyssnar jag på den och tänker tillbaka på Scandinavium. Det är sånt där man inte kan sätta ord på. Hur bra det är. Men nu ska jag sluta innan svamlet hinner ikapp mig. Hoppas ni mår bra.

M

2010-12-06 / 11:46:35 / DAILY
JAG HAR NOG världens tråkigaste blogg. Jag vet. Men det gör inget. Nu sitter jag i alla fall i skolan och försöker vara seriös eller något. Tycker att det inte riktigt finns något bra ställe att plugga på här. Vill ha det lite mysigt när jag pluggar. Och helst vara själv, inte dela bord med massa andra liksom. Nej. Blev lite ledsen när jag kollade på schemat också. En dubbellektion i kemi. Jag trodde det var en enkel. Blööäääh. Orkar inte. Men tror jag ska ta bussen som går 15.30 i alla fall, bara så ni vet. Blir inte så mycket klokare av att sitta på kemilektionerna ändå. Snarare mer snurrig. Nej, åter till fysikplugg. Tenta på fredag. Fyfan.

POMEGRANATE

2010-12-04 / 14:43:55 / DAILY
TORSDAGS VAR LITE galen ändå. Kommer inte riktigt ihåg om det var kul eller inte. Eller, jag hade inte tråkigt någon gång och vi dansade hela tiden, så det var nog kul. Men jag kommer ihåg att vimmelfotografen jagade oss, haha. Ändå kom vi inte med på någon bild. Tur det. Jag gömmer mig bra. Just nu håller jag på att färga håret. Eller ja, jag väntar på att skölja ur det. Färgade håret rött i torsdags men jag lyckades få några fläckar så jag tänkte åtgärda det. Kommer bara ha ångest över det annars. Hoppas bara inte att jag förstör hela håret nu för jag har nämligen inte exakt samma färg haha. Galen är jag. Nepp, nu ska jag inte skriva mer. Ikväll ska jag nog träffa min Bella. Det blir fint! PÖSS

Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0