Jag var bara inte gjord för dessa dar.

2011-06-27 / 14:59:23 / DAILY
Alltså nu börjar jag få lite panik känner jag. Imorgon på förmiddagen drar vi till Göteborg, då ska allt vara klart. Det ska vara färdigpackat, städat, gräset klippt... Och jag har inget tält. Hur i helvete ska det lösa sig? Dessutom måste jag låna pengar av mamma och hon är ju i Danmark och jag vettefan om hon kommer in på Internet därifrån. Usch. Nu ska jag kolla färdigt på ett avsnitt av Skilda världar och sen måste jag fan bli klar med allt detta. Blä.

You don't care about us.

2011-06-26 / 17:51:36 / DAILY
Sen hade jag väl inte tackat nej till att vara lite brun heller. Fan vad blek jag är. Hoppas man får lite färg på P&L, annars dör jag. Ser ut som ett vandrande lik och det är väl inte jättetrevligt. Bajs.

Packa? Nej.

2011-06-26 / 17:45:27 / DAILY
Oj, här var det frekvent uppdatering. Höhö. Vet inte riktigt vad jag gjort det senaste, men bättre saker än att blogga antar jag. I fredags var det midsommar (jaså?). Jag, Linda och Katrin tog bilen till Smögen. Vi hade roligt till en början men sen blev allt bara misslyckat. Alla krogar bestämde sig för att ha åldersgräns 22, sen började det spöregna också. Igår gjorde jag inte en vettig knop på hela dagen, herregud alltså. Idag har jag varit på Överby med Rydberg och inhandlat nödvändigheter inför veckan som kommer, med andra och Peace & Love. Tittade vädret nu, ser ut att bli riktigt jävla bra. Det är vi värda. Just nu håller jag på och tvättar/packar ner det som ska med. Det blir som vanligt alldeles för mycket saker men vad fan ska man göra. Det blev inte riktigt som i inlägget under om man säger så. Det jag har packat med mig hittils är:

2 jeansshorts
3 tjocka tröjor
1 stickad poncho
2 jackor
1 regnponcho
X antal toppar
2 haremsbyxor
1 par mjukisbyxor
2 bikini
X antal underkläder
+ en jävligt stor necessär. Och två handväskor. Och två par skor.

Herrejävlar. Jaja. Stövlar blev det inga inhandlade, så det får jag vara utan. Regnar det får jag väl ha påsar på fötterna. Eh. Tittade förresten på gamla bilder på den andra datorn. Fan vilken ångest jag fick. Jag hade världens finaste färg på håret och världens längsta. Typ. Så jävla dum var jag som färgade det alltså. Nu är det bara fult. Usch. Men det blir nog säkert bra någon gång i framtiden ska jag allt se. Förresten köpte jag en s.k 'body splash' på H&M förut och fan vad gott den luktar. Riktigt bra köp alltså. Nu ska jag ta ur en tvätt, sen får vi väl se vad som händer och fötter. Ha det så jävla bra så länge då. Hej.

Who?

2011-06-21 / 23:35:13 / DAILY
Ibland får jag jättehöga toppar på besökarantalet här på bloggen. Blir lite rädd. Inte så att det är typ 100 personer alltså, men så att jag undrar var alla personer kommer ifrån. Den enda jag vet som läser min blogg är kära Susanne Bjurbäck haha. Vem annan vet ens om den? Linda vet nog, från webbdesignen. Och Bella har frågat någon gång. Annars då, vilka är ni? Säg bara. Säg det. (Även om jag vet att ingen kommer skriva, haha).

Freeeezin'.

2011-06-21 / 23:30:06 / DAILY
Här sitter jag och hackar tänder. Av rädsla. Nej då, så farligt är det inte. Men jag blev för en stund sedan övergiven av min käre pojkvän, och dissad av Linda också för den delen. Så nu sitter jag här ensam i min soffa medan mörkret kryper sig på. Försöker hela tiden tänka att jag inte ska vara mörkrädd men kan inte riktigt hjälpa det. Dessutom måste jag duscha sen, det innebär att gå in i världens värsta hall och se nerför världens värsta trappa. Får väl springa.

För övrigt kom vi ganska nyss hem från Sunne för absolut sista gången nu. Nu är allt nerpackat, borta. Buhuhu. Nej, nu ska vi inte vara såna. Nu funderar jag på att kolla på True Blood, vet inte riktigt om jag vågar bara. Men först ska jag kolla färdigt på Scrubs och sen dusch. Sen kanske. Förresten, serien hade varit mycket bättre om Bill inte varit så förbannat ful (förlåt) och Sookie inte varit så irriterande puckad. Nåja. Scrubs nu!

Förresten, måste bara berätta om mina två senaste nätter. I våran lägenhet är det inte kallt på något sätt, vi har inte värmen på men det är absolut inte kallt. Men på nätterna vaknar jag av att jag fryser så att jag nästan dör. Jag fryser så mycket att jag inte ens överväger att gå upp och ta på mig mer kläder. Måste haft feber de två senaste nätterna asså. Finns ingen annan förklaring. Visst, även om jag oftast fryser mer än Lucas så måste han ju känna att det är kallt om jag fryser så mycket att jag funderar på om mina ögonfransar kommer frysa fast? Ja. Men han har inte frusit ett dugg. Mysko, det där. Idag ska jag lägga mig med mjukisbyxor och åtminstone t-shirt. Vill inte sova 2 timmar denna natten också. Nu vet ni, förmodligen mycket intressant för er. Hej.

Kilklackar? Nej.

2011-06-19 / 20:31:36 / DAILY
"Virkade klänningar, stadiga kilklackar och magkorta tröjor i spets. Modetten Therese Ahlström visar hur du klär dig på festivalen Peace and Love. "

Här har vi en som aldrig har varit på festival märker jag. Eller vad vet jag om det, men inte fan går man runt med kilklackar på Peace and Love? Herregud, det funkar ju inte någonstans. Jag ska verkligen försöka packa med mig vettiga saker detta året. Det som får åka med är mina äldsta vita Converse (vill inte förstöra mina "nya" vita), ett par jeansshorts, ett par 'mjuka' shorts, lite linnen/magkorta tröjor att byta med, några varma mysbyxor, min älskade marinblåa mjukiströja, min stickade poncho, gummistövlar, regnjacka/regnponcho och kanske möjligtvis något plagg som är lite finare. Typ min kavaj jag köpte på just Peace and Love förra året. Fan, jag kom på en jättebra sak också som jag glömde lika fort. Sånt är ju sjukt irriterande. Just det, en långklänning. Har ingen men det får fan bli ett inköp alltså. Ska dra till H&M någon dag i veckan och hitta en. Mitt maxpris är 149 så det är väl H&M eller Gina som levererar. Jag känner mig mest sugen på en militärgrön eller en svart- och den får absolut inte vara för tight. Så är det. Nu kommer nog Lucas vilken sekund som helst och då ska vi dra till Sunne Mackawunne. Haj

Snåla jävlar.

2011-06-19 / 18:30:25 / DAILY
Jag fick lite utav en chock när jag skulle hälla över sockerärtorna i en tallrik. Inte för att det var många. Tvärtom. Om man hade mätt upp de i decilitermått hade de inte ens fyllt 2 stycken. Nu läste jag inte på paketet och bara skrev att ett paket var för åtta personer. Visst, jag var lite trött på smaken de sista tuggorna men ett paket måste väl vara för mer än 2 personer? I alla fall när det kostar 25 spänn. Ska fasen kolla sen vad det står, om det nu gör det. Kanske uppdaterar er.

Sugarpeas.

2011-06-19 / 18:00:16 / DAILY
Jag är ganska så smart. Fick för mig att jag blev sugen på sockerärtor. Mjuka som fan ska dom vara (hatar krispiga saker, förutom pringles då, de kan krispa lite) med lite salt på. Hade ett sånt där paket med frysta och skulle hälla i lite i kastrullen. Med kokande vatten. Självklart åker hela jävla paketet ner. Inte hela paketet alltså, utan alla sockerärtor i paketet. Jaha. Då får jag väl äta sockerärtor för åtta personer då. Dyrt är det också.

Förresten har jag roat mig med att läsa Egoinas blogg idag. Den var ganska rolig faktiskt. Det visste jag inte. Nu ska jag äta upp sockerärtorna. Haha. Ikväll blir det Sunne, absolut sista gången i den lägenheten. Fan, sorgligt ändå. Men till Sunne lär jag återvända, min kära ska ju trots allt bo där i två år till. Puss!

RÖVHÅL.

2011-06-18 / 18:53:13 / DAILY
JAG ÄR SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD JUST NU ATT JAG INTE KAN BESTÄMMA MIG OM JAG SKA GÅ IN OCH MÖRDA GRANNEN ELLER OM JAG SKA HÄNGA MIG. Skämt åsido såklart men när något skiter sig så här fruktansvärt in i helvete så måste man väl få bli förbannad. Sen HATAR jag människor som medvetet ska förstöra för andra och som endast tänker på sig själva. Fy i helvete säger jag bara.

Det luktar som vår.

2011-06-18 / 18:21:45 / DAILY
Jag fattar inte hur jag kan ha så sjukligt mycket kläder och så fruktansvärt få som jag faktiskt tycker om. Det är ganska absurt. Skulle kunna ge bort 4/5 av mina kläder och det skulle inte röra mig i ryggen egentligen. Satt häromdagen och funderade hur mycket pengar jag lagt på de kläderna som jag inte ens tycker om. Men så blir jag får snål för att sälja. Lägger jag ut ett av alla plagg jag har på Tradera, som är använt en gång, får jag kanske 50 spänn. Och då tänker jag att jag lika gärna kan behålla skiten och kanske använda det en gång till istället.

Man borde väl förmodligen lära sig av sina misstag. För några månader sen i Karlstad hittade jag en ljusrosa skjorta och ett linne. Skjortan kostade 199 och linnet 249. Det var på H&M. Jag blev sådär snål som jag brukar bli men det slutade med att jag köpte det. Det var det bästa jag gjort. Har använt båda sakerna sjukt mycket och älskar dem fortfarande. Samma med alla mina dyra Converse, mina Dr. Martens och mina jeans för 500 (jag vet, ganska billigt för jeans men mycket för mig). Nu menar jag verkligen inte att dyra kläder är bättre på något sätt och vis (jag älskar H&M mest i världen haha), men det får en liksom att tänka efter om det är värt det. Som med mitt linne som kostade 249, det var visserligen på H&M men ganska dyrt för att vara ett linne ändå, då la jag undan det och verkligen tänkte över det. Om jag skulle använda det och så vidare. Kom fram till att det faktiskt var sjukt fint och värt 249 spänn. När man däremot står där på Gina Tricot och ser en tröja för 99:- så tänker man inte så långt. ''Det är ju så billigt'' eller ''den kan vara bra att ha någon gång''. Dåliga tankar.

Har inte tänkt såhär förut egentligen, men inser nu att det är precis såhär jag gör. Jag surfar runt på hm.com och hittar ett billigt linne. Tänker inte, bara köper det. Får hem det, tänker varken att det är fint eller fult, behåller det, använder det en gång och sen hatar jag det. Ska sluta med sånt. Jag förlorar ändå bara på det i längden. Visst, det är sjukt bra med billiga kläder. Det finns ju absolut ingen vits med att köpa ett linne för 249 om det finns ett lika fint för 99. Det skulle jag aldrig göra. Men om man känner att det för 249 är tusen gånger finare så är det så jävla mycket mer värt. Om man jämför hur många gånger jag använt det där linnet jag nämnt 58 gånger i detta inlägget med en ful t-shirt jag köpte en gång för 149 så är den mycket dyrare. Om man tänker så. För den har jag använt en jävla äcklig gång. Vet inte var jag vill komma riktigt. Eller ja, jag vill väl egentligen mest säga att jag ska börja tänka 5 extra gånger innan jag köper något i framtiden. Så är det. Nästa maskin klar nu vettni. Pussen, haj.

Ingen är del av den här trenden, alla hälsar bara på.

2011-06-18 / 17:43:03 / DAILY
Om jag någon gång får lite pengar över ska jag:
* Betala min skuld till Linda (det ska jag göra ändå asså, haha).
* Tatuera mig.
* Köpa den snyggaste skinnjackan jag någonsin sett, har lust att döda den.

Känns ganska tråkigt att jag ungefär har noll pengar just nu och att min första lön kommer suga ganska rejält mycket (dessutom förmodligen spenderas på Peace & Love). Så fram tills 25 juli kommer jag vara äckligt fattig. Det betyder tyvärr inte att jag kommer vara rik då. Förmodligen bara lite mindre fattig. Men man får väl försöka vara lite sparsam. Ska verkligen inte shoppa massa skit (läs: kläder). Jag har kläder så det räcker och blir över. Däremot så skulle jag vilja ha ett par nya jeansshorts som är perfekta och lite söta toppar så, så löser sig allt. Säger vi. Ska bara dricka billiga öl när jag går ut, ALDRIG köpa något på krogen (möjligtvis någon öl om det är billigt). Egentligen, om man håller sig för att dra ut och shoppa, inte köper onödiga saker på krogen och inte tar bilen överallt (suger att jag inte har en fungerande cykel men) så borde man inte göra slut på så mycket pengar egentligen. Ska fan absolut INTE köpa massa mat heller. Det finns mat i kylen. Får klara mig på det. Visst, det är jävligt gott med kinamat ibland eller sallad (som är farligt dyrt) men för helvete. Så jävla onödigt ändå. Så nu vet ni hur rolig jag kommer vara. Eh. Aldrig vilja åka med och shoppa och aldrig vilja vara med och äta. Nej, nu ska vi inte vara såna. Någon gång kan man allt unna sig! Ehe. Nu ska jag ta ur min sjuttioelfte tvätt för denna dagen. Vad som händer idag är ännu obestämt. Det enda jag vet är att jag sov till ett idag och sånt får jag ganska mycket panik över. Har inte varit ute något idag än. Fyfan vilken äcklig dag. Måste ta en promenad sen även om den blir kort. Lite luft bara. Döör.

Herre min jesus.

2011-06-18 / 15:06:40 / DAILY


Alltså, hahahaha. Jag klarar det inte. Jag klarar det inte. Jag DÖÖÖÖÖÖR!



Blöäh.

2011-06-14 / 17:53:55 / DAILY
Vad gör man när man vill flytta hemifrån så jävla mycket men inte har råd? Jävlar vad irriterad jag blir ibland.

Hard work.

2011-06-14 / 17:07:08 / DAILY
Idag har jag känt mig ganska duktig. Och ja, det gör jag utan att ha gjort några större kraftansträngningar. Jag har:

Jobbat 07.30 - 16.00.
Ringt Fortum och sagt upp el-avtalet.
Fått godkänt på kemin och därmed avklarat basåret.

Ja, jag är ganska töntig när jag känner mig duktig för detta lilla men nu ska jag till och med få tummen ur raviolin och börja städa undan mina kläder som ligger utspridda i exakt hela hallen så att man måste göra små hopp för att komma till nästa rum. Imorgon ska vi dra upp till Sunne och köra hem alla möbler. Min stackars älskling ska få sova på en liten madrass i nästan en vecka. Haha! Taskigt. Men på onsdag nästa vecka (hoppas jag, annars dödar jag honom) så kommer han hem på riktigt riktigt! Fast vi ses i helgen med. Kretsar hela mitt liv runt Lucas? Ja. Nej, skämt åsido men jag gillar inte att sakna honom. Fast då är det i för sig extra roligt att ses. Wihi. Imorgon får vi dock bara kramas snabbt för sen blir det raka vägen hem och sedan jobb igen på torsdag. Ork på det! På fredag ska vi ju som sagt till Göteborg och hur kul är det på en skala utan pengar? Ganska extremt tråkigt men visst. Tror såhär, att denna veckan kommer gå fort. Imorgon träffa Snusis (Susanne) och sedan dra till Sunne. I övermorgon jobba och sen kanske göra ett försök till att få någon slags ordning i övervåningen som jag ska bo i, i alla fall över sommaren. På fredag blir det Göteborg och på kvällen händer det väl förhoppningsvis alltid något. Lördag, parteeey? Söndag, bakisdag? Måndag- kommer förmodligen vara tråkig. Hoppas nästan på jobb. På tisdag och onsdag med. Fast jag måste ju hinna träffa negern Linda Rydberg också som kommer hem från Rhodos på söndag. Fusk att vara brun. Jävlar vilket intressant inlägg ju? A jo men visst. Jora-nera-satte. Nu ska jag väl som sagt flytta på raviolin. Haj

Blont.

2011-06-13 / 21:08:54 / DAILY

Fan, fan, fan vad jag saknar blont hår. Tycker att brunt kan vara himla fint, tycker rött var nice när jag väl hade det men nu vill jag bara vara blondi igen. Så jäkla dum var jag som färgade det rött. Visst, det var fint men nu ångrar jag det mest. Kunde väl stått ut med lite utväxt eller? Nä. Tydligen inte. Och imorn som jag tänkte dra till frissan också och fråga om hon kunde göra något åt den katastrofala färgen jag har just nu, nej då ska jag jobba självklart. Ska bajsa på alla blondiner.

Kemiuppgift: Nästan klar.

Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0