retards

2011-03-31 / 10:17:53 / DAILY

Alltså vad i helvete finns det för jävla idioter i världen alltså? Jag stod nyss och diskade, och hade persiennerna neddragna för vi bor på nedersta våningen och man ser liksom rätt in i köket annars. Aja, helt plötsligt kom ett slag rätt på rutan, jag trodde det var Lucas först men sen fattade jag typ att det inte var det för han skulle inte slått så hårt liksom. Torkade av mig på händerna och drog upp persiennerna och lite längre bort går två jävla äckel. Antingen var dom fyllon eller bara helt störda i huvudet, byxorna nere i knäväcken i alla fall och gick som jag vet inte vad. Först tänkte jag springa efter och fråga vad i helvete dom höll på med men sen kom jag på att jag inte vågade, haha. Men ärligt? Hade rutan gått sönder då jävlar hade dom fått sig var sin smäll. Vem gör en sån grej? Tänk om jag hade varit värsta farliga gubben az. Ehe, nej men. Arg blev jag i alla fall. Nu ska jag väl fortsätta diska. Med uppdragna persienner. Om dom jävlarna kommer tillbaka, då jävlar... Haha.


hair

2011-03-31 / 10:15:33 / DAILY
Nu ska jag bara få ett litet utbrott här. Jag HATAR mitt hår. Hatar. Det är så extremt jävla fult att jag har lust att raka av det. Nu kanske det är lite extra fult för att färgen är urtvättad och för att jag behöver klippa mig (och för att jag la mig med halvblött hår igår), men fyfan vad fult det är alltså. Jag tänker, antingen så har man väl rakt hår eller så har man lockigt hår. Eller? Nej. Jag har någon jävla blandning som inte alls är trevlig. På vissa ställen är håret spikrakt, på andra ställen har jag en korkskruv (som är frissig, jävligt fult ord) och på ytterligare något ställe så är det en halv lock typ, i mitten av håret som ser förjävligt ut. Hade man haft helt lockigt hår så hade det ju i alla fall kunnat vara fint, och om man har platt hår ska man vara jävligt lycklig. Enda gången mitt hår är fint är när det är nyfärgat (eller tvättat typ 3 gånger så att färgen inte är så mörk), nyklippt, nyduschat, fönat och plattat. Hur ofta inträffar det då? Nej, inte speciellt ofta. Nu har jag något himla rufs, och när jag plattar det kommer det bli platt. Alltså inte rak, utan verkligen platt också utan volym. Hårspray är inte min grej heller. Förresten, när håret är rakt och fint, och jag lägger håret bakom örat i en sekund typ så blir det en jäkla fjong där för det. Inte heller så trevligt. Dessutom tappar jag ungefär 37604 hårstrån varje dag, så jag undrar verkligen hur jag kan ha något hår kvar på huvudet? Usch. För ett tag sen hade jag panik över det, men det har blivit lite bättre nu sen jag såg en tjej på tåget som drog igenom håret gång efter gång och det kom verkligen hur mycket hårstrån som helst varje gång. Dessutom borstar jag typ aldrig håret heller så när jag gör det ser det ju värre ut än det är med. Alltså, vilket intressant inlägg tänker ni väl. Ja! Hoppas ingen stackare läser det här. Nu ska jag diska för jag fick ont i mina fingrar efter typ 15 min gitarrspelande. Så van är jag. Dessutom skar jag av mig halva långfingret i förrgår med så vissa ackord gjorde sjukt ont. Haha. Hejdå, jag är pinsam.

för dig

2011-03-31 / 09:23:58 / DAILY
Jahopp. Tenta idag och inte alls lika fint väder, men det får man väl leva med. Nu är det tre timmar tills jag ska gå till tåget och jag är redan extremt rastlös. Tänkte att jag skulle gå upp tidigt idag för att jag skulle få en lugn och fin morgon, men nu stressar jag nästan upp mig för att jag är rastlös? Jag är jobbig. Kommer bli en ganska tråkig dag idag känner jag. Tenta tills klockan 18, så länge kommer jag absolut inte sitta men ändå. Sen händer det inte något mer idag. Ganska gött ändå, men jag har börjat bli så rastlös så fort jag inte har något att göra. I alla fall när jag är ensam hemma. Kollar typ 3 bloggar och facebook sen klättrar jag på väggarna. Egentligen borde jag väl plugga. Om jag blir rastlös ikväll så ska jag fan tvinga mig att sätta mig med fysiken. Jag SKA klara den tentan alltså.

Nej, nu ska jag diska för att jag har så himla tråkigt. Fast först ska jag skriva klart ett CV. Hade varit förjävla gött att få jobb till sommaren ändå. Hejdå

Ps. Fan vad sugen jag blev på att spela gitarr. Åh! Det hinner jag. Underbart.

tjo

2011-03-30 / 18:14:20 / DAILY

Jag har så få "läsare" att det är pinsamt. Men igår hade jag 7 unika läsare och 25, ja vad heter det, inte unika läsare utan typ antal tryck på min blogg. Vem fan har kollat min blogg så många gånger undrar jag? :D Här händer ju inte ett skit, haha. Hade i alla fall uppskattat om den människan kunde avslöja sitt namn eller i alla fall skriva ett hej. Hej!


himlen är oskyldigt blå

2011-03-30 / 18:08:49 / DAILY

Jag blir så jävla glad av vädret alltså. Underbara, älskade SOL. Idag satt jag på våran uteplats i tshirt och blev svettig. Nu är klockan 18 och det är ljust ute. Och soligt. Det ser ut som en sommarkväll och jag blir bara helt jävla lycklig alltså. Även om jag vet att det bara är några få plusgrader ute så ser det så varmt ut. När jag tänker på att det är tenta imorgon blir jag inte riktigt lika glad. Men ja, ja. Om 2 månader är det sommarlov för mig. Herregud vad underbart. Puss


clean

2011-03-28 / 14:09:16 / DAILY

Jag har faktiskt bestämt mig nu, nästan. Jag ska läsa till biomedicinsk analytiker. Frågan är bara Göteborg eller Karlstad. På ett sätt vill jag Göteborg för att jag älskar staden, det är nära hem och allt men jag vill inte bo i Trollhättan i så fall. Jag vill bo i Göteborg. Åh. Karlstad eller Göteborg? Hjälp mig. Och så tänker jag göra högskoleprovet nästa gång, alltså inte på lördag utan i oktober eller när det nu är. Om det går jävligt bra så kanske jag satsar på något större, vem vet. Min plan, nu ska jag fan göra så. Ångrar jag mig som fan får jag väl hoppa av eller något. Nu ska jag fortsätta städa, det är jävligt tråkigt. Hej


tinnitus i hjärtat

2011-03-25 / 10:53:22 / DAILY
Ibland är det nog bra att vara lite galen. Ska vara det idag. Åh. Lite ångest och så men. Trött på att sakna en viss person med. Jävla intressant inlägg asså, verkligen. Nu måste jag sminka mig, ser förfärlig ut. Hej

home

2011-03-19 / 08:15:58 / DAILY
Kul att vakna såhär tidigt en lördag då. Men jaja, somnade ju trots allt innan tio igår (usch) och nyss kom pappa och satte på tvn. Jag sov nämligen i soffan inatt, med kläder och allt, haha. Så det var bara att gå upp. Jag gillar att vara i Trollhättan och så, det är kul att träffa alla. Det är ungefär som när man är utomlands ni vet, det är skönt att komma bort men det är skönare att komma hem. Hem till Sunne alltså. Konstigt det där. Åh, jag har ångest inför hösten litegrann, men jag vet i alla fall att jag inte vill flytta tillbaks hit. Usch.

Den här helgen blev kort. Gårdagen bestod av tågåkande, denna dagen är snart slut och imorgon ska jag åka till Sunne vid 11. Jag kanske är knäpp som åker så tidigt, men jaja. Annars kommer jag hem skitsent och missar Solsidan (inte okej). Nu ska jag.. jag vet faktiskt inte, men inte skriva här mer iaf. Haj

klåparen

2011-03-17 / 17:57:25 / DAILY

En sak till, jag är så jävla helvetes trött på den här årstiden nu att jag snart lägger mig och sover tills det blir juni. Tänk om man kunde göra så, herre vad skönt. Slippa kyla och all jävla snö. Okej, december är mysigt. Men om man går och lägger sig i mitten på september då, vaknar upp första december och somnar in första januari igen (man kan ju inte missa nyår). Jag trivs på sommaren. Jag gillar att vara brun. Jag gillar solen. Jag gillar varmt (läs: kallt) saltvatten. Jag gillar festival. Jag gillar att stå och hoppa till Winnerbäck med en söt pojke bakom som håller om mig och sjunger 'om vi förlorar varandra i vimlet så minns att jag står bakom dig'. Jag gillar att vakna upp i ett 50-gradigt tält och vilja spy (såhär i efterhand i alla fall). Jag gillar att sitta ute en molnfri sommarkväll och dricka öl och vara sådär löjligt lycklig.

Jag gillar inte att vakna och komma hem när det är mörkt. Jag gillar inte att vara höstdeppig. Jag gillar inte träd utan löv. Jag gillar inte snö, inte kyla. Jag gillar inte att få in 5 kg grus i skorna. Gillar inte att ha en tjock vinterjacka som fäller fjädrar. Imorgon när jag vaknar ska det vara vår, så är det bara.


varning: intressant

2011-03-17 / 17:45:00 / DAILY
Operation städa lägenhet är nu avslutad. Det är numera beboeligt på Bengstergatan 8D igen. Jag gillar faktiskt den här lägenheten, planlösningen. Den känns ganska stor för att vara ganska liten om man säger så. Jag hade bara velat göra om tapeter i köket (det är gråa, så det är väl inget fel egentligen) och golven i köket och dom två hallarna. Det är en plastmatta som är... ful. Det är väldigt praktiskt, men jag gillar trägolv. Badrummet också, det är fult rakt igenom. Där är det också en plastmatta på golvet (gräsligt blågrön färg, usch) och "tapeterna" är sån där väv med vit färg på. Jag vill ha kakel. Och ett nytt badkar. Och ett handfat. Då hade jag nog älskat den här lägenheten. Vi har till och med en liten uteplats som man kan sola på.

Haha. Skrattade lite nu när jag läste igenom detta. Jag hade bara velat göra om... och så rabblar jag upp ungefär allting. Eh. Det var ungefär som igår, på den mest oseriösa lektionen någonsin, när jag och Måna sa 'det enda jag inte fattar är...' ungefär 1598 gånger. Tillslut sa Måna, utan att tänka på det, 'det enda jag fattar är att...' och det var väl ungefär det enda som var sant den lektionen. Haha. Alltså, det låter inte så kul nu, men ni skulle varit med då. Herregud. 'Det enda jag inte fattar är varför...', det enda jag inte förstår är hur..'. Vi kanske borde plugga lite mer kemi? Ja. Nu ska jag duscha. Hade tänkt att inte duscha håret idag, men det har i princip runnit svett (frääääscht) ifrån mig när jag städat och härjat. Så ja tack, det blir en riktig dusch. Sen ska jag ha myskväll. Med eller utan Lucas, det vet man aldrig. Godnatt för idag!

jag kommer

2011-03-15 / 20:56:23 / DAILY

Jag kommer med Veronica Maggio är faktiskt jävligt bra. Nu ska jag duscha för att det är skönt, eller något. Imorgon har jag en mördardag i skolan, fyfan. Vill inte tänka på det. Skrev nyss ett långt inlägg men tog bort det. Nu vet ni. Hejdå.


lavio

2011-03-10 / 20:26:44 / DAILY
Skidåkningen var kul. Men jag vill inte skriva om det nu. Denna dagen tog en vändning, åt jävligt fel håll. Jag tänker lyssna på musik hela kvällen tills helvetet försvinner. Jag är inte en sån som gillar att skriva om privata saker på internet. Därför tänker jag inte göra det heller. Hej.

Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut.

blue

2011-03-09 / 21:13:16 / DAILY
Haha, mår jag bra eller? Jag skrev inte ens något inlägg förut, vet inte vad jag fick det ifrån. Och när jag skrev 'Ska nog bjuda på några bilder imorgon ska se ni' vet jag inte riktigt vad jag tänkte, haha. Är nog lite knäpp idag. Nu ska jag duscha bara för att det är så varmt och skönt! Intressant.

kärlekens tunga

2011-03-09 / 21:00:37 / DAILY


Jag måste erkänna en sak. Jag blir lite deppig när jag ser denna bilden. Kolla på mitt underbara hår. Perfekt blont, långt och lite sommarvågigt. Och jag är brun. Lite ångrar jag att jag färgade håret faktiskt, mest för att jag vet hur jobbigt det kommer bli att få sånt där hår igen. Men jag gillar rött också, blir bara sjukt sugen på blont när jag ser det ibland.

Nu kanske ni undrar... fick hon något gjort idag? Ja det fick hon. Nej men vi var hemma hos Emma som har världens gosigaste hund. Åh sötplutt var han! Har blivit galen i hundar eller något, har nästan varit rädd förut. Men det är nog tack vare gosisarna Alice och Skrållan, hihi. Imorgon ska vi åka skidor (jag skrev det förut va? haha) men jag längtar faktiskt. Och nu kom jag på att jag ska ladda kameran också. Ska nog bjuda på några bilder imorgon ska se ni. Det vill ni allt va? Ehe, noooot! Nej men jag har ju faktiskt världens bästa och mest intressanta blogg? Ja men visst. Nu ska jag packa och fixa lite. Vi hörs, eller något. Fan vad töntigt egentligen, vet inte ens varför jag skriver i denna töntbloggen. Tror inte ens någon läser haha. Konstigt? Öh. Nu vet jag inte vart detta inlägget tog vägen riktigt, åt helvete typ. Hehehehe, hejdå

pass this on

2011-03-06 / 14:51:53 / DAILY
I'm in love with your brother
Yes, I am
But maybe I shouldn't ask for his name
And you danced
Oh, what a dance
And you laughed
Oh, what a laugh
Does he know what I do?
And you'll pass this on, won't you?
And if I ask him once what would he say?
Is he willing?
Can he play?

Helt jävla underbar låt. Jag älskar The Knife.

Om

Min profilbild

ammunitioen tog slut till sist, nu kan ni kalla mig the sundance kid.
CONTACT:
RSS 2.0