Onsdagsfunderingar.

2011-08-31 | 08:29:57 | DAILY

Jösses vad mycket saker jag tänkt på det senaste, saker att skriva på bloggen. Men så har tiden vunnit och jag förlorat så det har inte blivit någonting med det. Nu kan jag inte ens komma på vad jag har tänkt skriva så vi hoppar över det helt enkelt.

Sen har jag också funderat på hur jag ska göra med det här med blogg och allt. Fortsätta skriva typ en gång i veckan? Sluta skriva, skriva oftare, byta blogg, ha kvar samma... Jag vet inte. Egentligen hade jag nog velat starta en ny, stör mig så förbaskat på namnet fast låten är ju fortfarande grym såklart. Det har liksom inget med mig att göra bara. Något med mitt namn hade väl varit passande men allt verkar vara upptaget. Varför heter man inte något lite mer ovanligt kan man undra i dessa tider.

Annars då? Ja. Har väl börjat i en ny klass, ny skola, ny stad. Göteborg, biomedicinsk analytiker för er som inte visste. Inget fel med något egentligen men jag vet inte. Det är något som inte är riktigt rätt. Att sitta där och se på alla lyckliga jävla läkarstudenter och inse att man aldrig kommer tjäna över 25 000. Det har ingenting med pengar att göra egentligen (jo det har det, det vet alla men det är sådant man inte ska erkänna egentligen), jag vet bara att läkarprogrammet vill ha mig egentligen. Jag har bara inte kämpat tillräckligt mycket. Jag har i alla fall bestämt mig för att ge högskoleprovet en chans till. Jag kommer varken sätta 2.0, 1.9 eller ens 1.8 men jag måste ge det ett försök. Mirakel har väl inträffat förut liksom. Sen är det ju matten också, men det går förmodligen ganska lätt att lösa. Nu vet ni. Jag har ingen lust att sitta och säga att BMA är min dröm, det är det inte och kommer aldrig att bli men ibland får man nöja sig. Eller skylla sig själv kanske, jag vet inte. Nu ska jag göra något av denna dagen, vad det blir får vi se. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0